Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under september 2009

Av Katarina - 24 september 2009 09:02


Dagens frukost, bestående av All bran m mjölk och torkade aprikoser och smörgås m keso, äpple och kanel.

Av Katarina - 23 september 2009 21:12


Lilla Linnea efter operationen för ett par veckor sen.

Fina tatueringar får man när man har varit duktig.

Av Katarina - 23 september 2009 20:49


Jag vet ju vad jag gör ikväll.

Tänk om man kunde tvätta lite mer regelbundet.

Av Katarina - 23 september 2009 19:56

Min kära sambo har gått med i Love film igen. Vi var med där innan tjejerna föddes för ca 2 år sen.

Love film är alltså ett företag som man hyr filmer ifrån på nätet. Men väljer ett par filmer och så kommer dom hem med posten.

Men tror inte att han hyrde någon film som jag gillar. Den vi tittar på nu är någon typ av western komedi. Från 1800-talet bortfryst.

Av Katarina - 23 september 2009 12:19

...att sitta inne i tjejernas rum på golvet och leka med dom. Nu när dom är lite mer än två år, händer det saker hela tiden. Dom utvecklas! Och det hela tiden. Dom låter sig inte nedslås av benbrott och operationer.


I förrgår satt vi på golvet och lekte att vi lagade mat och drack kaffe ur plastkopparna. Vi gjorde en grönsaksgryta av plastgrönsaker och serverade det på fat.

Det är nu det riktigt roliga börjar. Början på något stort, något underbart och fantastiskt. Små individer blir stora!


Av Katarina - 23 september 2009 11:53

... är nu avverkad. 24 min, 1 mil och 175 kcal. Kanske inte låter så mycket. Men jag som inte tränat så mycket i hela mitt liv, är det rätt bra gjort av mig. Framförallt regelbundenheten. Innan har man väl tränat någon gång ibland. Ett par dagar en veckan och sen uppehåll på flera veckor. Nu har jag ändå orkat hålla i och tränat regelbundet i flera veckor. Och fler veckor blir det. Träningen har nu blivit en del i vardagen. Det känns otroligt bra.

När jag haft Linnea hemma, har jag bara tränat på kvällarna. Nu när hon är tillbaka på dagis har jag börjat träna innan frukost. Idag blev det innan lunch. Skönt att ha det gjort när barnen kommer hem från dagis. För på kvällen finns så mycket annat man behöver göra. Samtidigt kan det kännas lite rastlöst att inte ha cyklingen.

I morgon blir det vilodag. Den första denna veckan.


Av Katarina - 23 september 2009 08:46

Lagade härom dagen Isterband och ugnsbakade rotsaker

Det blir riktigt gott! Tänkte dela med mig av receptet.


  


Till 4 portioner:

200g palsternacka i bitar,

400g morötter i slantar,

200g rotselleri i bitar,

600g potatis i tjocka skivor,

200g rödlök i klyftor,

1 msk margarin, 1 msk mörk sirap,

2 msk matlagningsvin (rött),

400g magra isterband


Lägg rotfrukterna i en långpanna. Ringla över margarin och salta. Stek i 225 grader i 30-40 minuter.

Rigla över sirap när det återstår 5 minuter. Lägg rotfrukterna i en skål.

Vispa ur långpannan med matlagningsvinet. Häll tillbaka skyn över rotfrukterna.

Skär ytliga skåror i isterbanden. Lägg isterbanden i en ugnsfast form och stek dem i 225 grader i 10 minuter.

Servera med senap (gärna stark).





Av Katarina - 22 september 2009 12:50

Farmville på facebook får mig att vara klistrad framför datorn stundtals under dagen och kvällen.

Längst tid tar det på kvällen. Men det är skoj.

En rolig underhållning när man inte har något att göra.


  


Tyvärr fick jag inte med hela farmen på bild. : )




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards