Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under maj 2009

Av Katarina - 31 maj 2009 23:30

Detta är "min" dag. Fast jag delar den med så många andra mammor. Både unga och gamla. Hade redan fått min present. En ny digitalkamera. Fick den i fredags, då den kom på posten. Min har sen länge varit trasig. Har sen fått låna min svågers systemkamera. Men sen dom fick barn har jag fått lämna tillbaka den. Vilket jag helt och fullt förstår.


På eftermiddagen var hela familjen i Hogstad kyrka på morsdags konsert. Förra gången vi var på det, var för två år sen. När Ebba och Linnea fortfarande låg i magen. Så tekniskt sett var jag inte mamma då.

Det är en förskola + föräldrar som anordnar konserten. För två år sen fanns det mycket hormoner i kroppen, satt och bölade när en mamma stod framme i kyrkan och pratade om sin avlidne mamma.

I år gick det mycket bättre. Blev rörd några gånger av dom fina sångerna som sjöngs. Förskolebarnen sjöng även några sånger om mammor. Som jag vill måla hela världen lilla mamma.

Ted satt med Linnea i knät i kyrkan. Hon skötte sig mycket bättre än Ebba. Linnea satt still om man jämnför med Ebba. Som skulle kava omkring. Vinka till dom bakom el busa med den som satt bredvid mig. Men tjejerna var relativt tysta ändå.

Dagen till ära hade dom klänning. Lyckades till och med få på Linnea strumpbyxor trots vadd runt vänster ben.


På vägen hem stannade vi till hos svärmor och Otto för lite kvällsmat och efterrätt.


En helt klart lyckad morsdag. Lugn, fin och mysig!


Av Katarina - 31 maj 2009 22:05

När jag började blogga här tyckte jag att den här sidan uppfyllde alla mina krav och önskemål. Sen läste jag andras bloggar och tyckte deras sidor var mycket finare och mer personlig layout på. Så då valde jag att flytta över bloggen till blogg.se. Men efter att ha använt den sidan i några månader, funderar jag på att byta tillbaka till bloggagratis. Tyckte det var knepigt att behöva ange htlm koder varenda gång jag ville byta bakgrund eller teckensnitt. Det är inte riktigt min grej att sitta långa stunder och luska ut hur jag ska göra. Har inte tid och ro att sitta och läsa manual för sen ändå inte till 100% fatta hur det ska fixas. Det enda negativa med denna sidan är att bilderna inte är klickbara och att man måste betala för att få ladda ner fler när det tilldelade antalet har uppnåtts.


Så antingen kör jag dubbelt ett tag innan jag har bestämt mig helt hur jag vill ha det. Får väl skriva en för och emot lista.


Vad tycker ni är fördelar och nackdelar med denna sida gentimot andra bloggsidor? 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards