Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under augusti 2009

Av Katarina - 31 augusti 2009 21:15

Här kommer dom utlovade bilderna på trädgårdsprojektet vi sysslat med i helgen. Tegelrören som ligger i macadammet ska bort. Tyckte inte det blev snyggt.

Dom två telestolpen som står för sig, ska så småningom bli ett vedskjul. Det ska upp fler stolp, väggar och tak. 

Ska väl även tillägga att macadam har fått ett smeknamn här hemma hos oss. Arbetsnamnet är Mc Adam.


Nu är även hela trädgården instängslad. Så gött att slippa oroa sig för att hundarna drar iväg på utflykter eller går ut på vägen. 

Av Katarina - 30 augusti 2009 20:55

Vaknade skittidigt. Sov oroligt på morgonen. Tillslut bara kände jag att det var lika bra att gå upp. Funderade ett tag på att gå ut med hundarna innan tjejerna vaknade. Men Linnea hann vakna innan jag ens hann få på mig kläderna.


Efter frukosten åkte vi till Plantagen i Jönköping. Vi köpte lite ljung, silver ek och två olika sorters spirea. Allt planterades där det ska vara nu ikväll efter middagen. Ska fixa en bild i morgon på det vi har planterat och fixat med i helgen.

Tog en tur till IKEA efter plantagen. Där åt vi lunch och inhandlade överkast och kuddar till tjejerna. Det fanns inte mycket att välja på. Det är ännu svårare med tanke på att väggen är cerise/lila nertill och i stort sett vit upptill.

Så det fick tillfälligt bli bruna överkast (då syns inte katthåren) och randiga kuddöverdrag i alla möjliga färger. Det skär sig lite mot väggen. Men det skiter jag i. Vi ska ändå måla om vad det lider. En lila fönsterlampa blev det också. Fixar bild på det också i morgon.


Sen åkte vi till Teds fasters sommarstuga. Hon ville att Ted skulle kolla på ett jobb där. Tror hon ville ha lite sly och sånt undanröjt.

I stugan var även Teds kusse med familj. Det var länge sen man träffade dom. Följde med L till stallet och snackade en stund medan hon städade ur boxarna. Det var ett roligt möte. Dom är så lätta att umgås med. Inga krussiduller där inte. Kul att vi ska ses snart igen.


Väldigt skönt att komma hemifrån lite. Blir så långtråkigt att vara hemma hela tiden. 





Av Katarina - 29 augusti 2009 14:05

Så hette filmen vi har och kollade på igår. Jag tyckte den var riktigt bra. Farmor o O var här och passade tjejerna. Det hade gått riktigt bra med tjejerna. Dom hade somnat utan protester. Så det är väl mig det är fel på då. För när jag lägger dom är det är jäkla liv.


I biosalongen var vi 6 personer. Långt ifrån full salong med andra ord. Tycker det är lite trist att inte fler går och tittar på bio en fredagskväll. Och framförallt gynnar småorternas biografer.

Storstäderna har kanske mer och nyare filmer att erbjuda och bättre salonger (ljud, bild och stolar). Tycker själv det är mysigt att sitta i en lite mindre salong. Lite mer hemmakänsla.

Men smaken är ju som baken. 

Av Katarina - 27 augusti 2009 21:05

På två madrasser i ett av rummen här hemma ligger två små tjejer, som är alldeles snoriga och lite febriga. Ebba är den som är värst förkyld och febrig. Vi får väl se om vi behöver inhalera lite ventoline i morgon kväll. Beror lite på hur slemmig i halsen hon blir.

Tjejernas astma har blivit mycket bättre med åren. Så jag har förhoppning om att den kommer växa bort med tiden.

I morgon blir det nog till att behålla tjejerna hemma från dagis. Så dom får ta det lite lugnt och kurera sig över helgen.


På fredag är det även meningen att jag och Ted ska ha lite kvalitetstid tillsammans. Vi ska gå på bio i Nässjö. Filmen heter Linje 123 kapad.

Är det någon som har sett den filmen? Är den bra?

Vi får väl se hur tjejerna mår i morgon kväll. Annars skjuter vi på biobesöket.

Av Katarina - 27 augusti 2009 12:42

Idag har jag skrivit på ett anställningspapper på LSS. Jag är anställd som assistent på timmar åt Ebba och Linnea 4tim/dag, 7 dgr/veckan. Tiden räknas när jag hämtat på dagis och 4 timmar framåt.


Äntligen får jag betalt för allt extra som inte "vanliga" föräldrar behöver göra eller ens tänka på. Allt vårdarbete man utför under rehabperioden efter operationer eller när dom har brytit sig och dom inte kan vara på dagis men inte behöver opereras.


Så jävla gött! Äntligen lön för mödan.

Av Katarina - 26 augusti 2009 13:25

Min systerson Neo. Neon (uttalas som neo fast med ett n efter) som mina girls kallar honom. Tjejerna avgudar sin kusin. Och det förstår jag.

Av Katarina - 26 augusti 2009 13:15

motionscykla. Funderar bara på om jag ska ta det vanliga. 30 min (ca 12 km)på fatburn programmet. Eller om jag ska cykla 15km på rolling programmet. Ni hör vilka världsproblem jag har va.

Sen jag började skriva upp i almanackan vilka dagar jag ska träna, har allt blivit lite lättare. Det är lättare att komma till skott. Man ser på något sätt fram emot att cykla. Det känns kanon. Jag är på rätt väg. Tänker cykla varannan dag nu ett tag framöver. Det blir ju iaf 3-4 ggr i veckan. Sen får man väl lägga om träningen om ett tag.

En dröm är att kunna jogga 30 min någon gång ibland med. Men det får vänta några kg ner. Är lite orolig för att belastningen på knäna blir för hög.


Har även tänkt att torka golven i kväll alt. i eftermiddag med. Det beror lite på hur samarbetsvilliga tjejerna är. Det är många diffusa tassavtryck på golven.

Av Katarina - 26 augusti 2009 08:56

Jag får snart krupp på den inre stressen som arbetsförmedlingen ger en. Har haft någon sorts inre stress hela sommaren. Trots att jag varit mammaledig i fem veckor och vabbat ett par veckor på det.

Stressen att hela tiden söka ett visst antal jobb under en viss period. Även fast det inte finns några jobb som man kan ta. Har en gymnasial handels utbildning. Givetvis söker jag andra jobb också.

Sökte ett jobb innan sommaren. Som jag nu har fått. Men det är ett provisionsbaserat jobb. Det ger inte så många timmar i veckan. Det lutar väl åt att jag måste söka fler jobb. För att få timmarna att gå ihop.


På torsdag ska jag på möte med LSS, lag om stöd och service. Har nämligen fått beviljat 4 timmar/dag på Ebba och Linnea som assistent åt dom. Det är ju en hel del extra jobb man gör, som inte andra föräldrar behöver ens fundera på. Det känns skönt att äntligen ha fått det beviljat.

Så teoretiskt sätt behöver jag fixa ett jobb på 50%. Kanske inte så enkelt. Men något ska väl kunna gå och hitta.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards