Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Katarina - 2 september 2009 23:00

Blev så grymt besviken här om dagen när jag var och hämtade tjejerna på dagis. Fröknarna sa då att att dagiset bara tar kort till någon sorts katalog. Alltså inga syskonkort.

Varför inte då kan man ju fråga sig. Det är väl en perfekt julklapp till mor- och farföräldrar och ha uppsatt hemma på väggen.

En teori är att fröknarna inte fixar det själva med alla barnen, som dessutom ska le fint på korten och inte vara rödgråtna i ansiktet. Det kan jag helt klart förstå. 

Men varför kan dom inte göra så att inom ett visst antal timmar får föräldrarna ombesörja syskonfotograferingen. Alltså se till så att barnet/barnen har rätt kläder och är glada. Fotograferingen ska givetvis utföras av en fotograf.

Tror säkert många föräldrar skulle ställa upp på den lösningen. Just för att få ett fotografi på sitt/sina barn. Det skulle jag defenitivt göra i alla fall.


Hur skulle ni ha gjort?

Hade ni lagt ner tid på att få barnen fotograferade på dagis?

Finns det syskonfotografering på ert/era barns dagis?


Funderar allvarligt på att gå och prata några ord med rektorn om detta. 


Av Katarina - 2 september 2009 20:45

Antingen är det fel på min våg eller så händer det verkligen ingenting på viktfronten just nu. Jag hoppas verkligen att det beror på att jag byggt muskler tack vare träningen.

Funderar på om jag fick i mig för mycket "mat" med proteindrinkarna kombinerat med 1 mål mat. Nu har jag i alla fall valt att inte köra med drinkarna alls. Får se om det blir någon skillnad. Träningen kör jag på med varannan kväll. Med andra ord ska jag cykla ikväll. Känns rätt motigt. Men kör nog lite kortare tid (20 min) istället för inte alls. Mest för att jag inte ska ledsna till nästa gång det är dags att cykla.

Känner mig lite svullen idag. Plus lite för taita kläder. Det ger väldigt dålig självkänsla. Man känner sig ännu tjockare.


Varför ska allt vara så svårt just nu?


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards