Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Katarina - 1 september 2009 22:26

I morse efter att jag lämnat barnen på dagis, tog jag hundarna och promenerade 1 timma i Nässjö. Skulle nämligen träffa sjukgymnasten på dagis kl. 9. 

Det känns som motion har blivit en del av min vardag nu. Det gick mycket lättare när jag skrev upp i almanackan vilka dagar jag skulle träna. Nu blir det av. Förut tänkte jag alltid. Jag gör det i morgon. Varannan dag på motionscykeln funkar kanon. Det känns som att det blir lagom mycket träning så här i början. Varken för mycket eller för lite. Får jag sen till någon form av motion emellan motionscyklingen är det bara bonus.


Har även valt inte förbjuda saker. Med det menar jag att inte förbjuda godis och fika. Utan istället försöka äta mindre eller mer sällan. Har märkt att jag bara mår dåligt av förbuden. Som med godis t.ex så blir jag mer sugen att äta godis när jag inte får äta. Det blir som en ond cirkel.


Någon som jag även vald att inte fortsätta med, är dieten jag påbörjade för några månader sen. Herbalife. Vet inte riktigt vad som är fel. När jag sköter mig, tycker jag att jag bara går upp i vikt. Det är mentalt krossande, när man helst av allt vill gå ner i vikt. 

Det kanske finns någon som har använt sig av Herbalift, som har några tips på att få det att funka. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards