Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under september 2009

Av Katarina - 22 september 2009 11:04

Idag är det första dagen på 2½ vecka som Linnea är på dagis.

Tycker tiden hemma har gått ganska så fort. Jobbigast var helt klart tiden innan operationen.

Kändes tryggt i dag på morgonen att få berätta hur man lättast byter blöjan och tar på kläderna på henne. Har innan känt att personalen inte riktigt har tid för att lyssna. Då skapar det otrygghet för mig. I sånna lägen är det inte roligt att lämna barnen på dagis.

Meningen med att ha barnen på en specialavdelning, var just säkerhet och tryggheten för oss föräldrar och framförallt barnen. Tycker saker och ting börjar krackelera. Personal får gå in till en annan avdelning och vara med ett annat barn där. Då har inte tjejerna och dom andra barnen samma säkerhet längre på deras avdelning. Trygghet och säkerhet ska inte tullas på. Inte när det är barn med speciella behov.


Både Linnea och Ebba var vid gott mod när jag gick ifrån dom på dagis. Fick t.o.m en puss innan jag gick. Trodde Linnea skulle gråta halvt ihjäl sig. Men så blev det inte. Hon längtade säkert till dagis när hon var hemma med mig.

Av Katarina - 22 september 2009 10:29

                                      Tjejerna på väg till dagis.


     

Av Katarina - 22 september 2009 09:30

Passade på att cykla innan frukost idag. Idag är egentligen inte cyklardag. Men eftersom Linnea äntligen är tillbaka på dagis, så ville jag passa på.

Det är fortfarande jobbigare att cykla på morgonen. Men jag kämpar på.

10,4 km blev det på 25 min. Ganska många kalorier brändes med. I morgon blir det nog cykling på morgonen med. Alt. på kvällen. Vi får se vad jag känner för.

Av Katarina - 21 september 2009 22:15

Måndag igen. Dags för lite motion. Det blev 30 min cykling. Tror jag cyklade 1,2 mil. Körde ganska lugnt. Vill bränna mer fett än bygga muskler just nu. För läste någonstans att man skulle köra med mindra motstånd och inte gasa på så dant.

Kände under dagen att jag inte hade lust att cykla. Och fick lite sötsug också. Men jag åt inget godis och jag cyklade när tjejerna hade somnat. Så där vann jag några pluspoäng mot mig själv.


Nu när jag har märkt att jag kan få resultat av att inte förändra speciellt mycket. Så blir jag lite så att jag lägger mig på latsidan. Tankemässigt till en början. Tänker väl som så här: Nu kan jag ta det lugnt, för nu har jag märkt att jag kan gå ner i vikt. Men det är bara till att trotsa tankarna och köra på som jag gjort innan.

Av Katarina - 21 september 2009 11:10

Blev skiträdd förut. Linnea satt vi vår dvd hylla och lekte med metallpluttarna som håller upp hyllplanen. Helt plötsligt började hon storgråta. Första tanken var att hon hade satt någon i halsen, men sen att den hade åkt ner. Men hon hade inte svalt någon. Hon hade petat upp den i näsan. Så det var bara att försöka hålla sig lugn och vara metodisk.

Med pincettens hjälp fick jag ganska snabbt ut den.

Nu är pluttarna längst ner i hyllan bortplockade för en lång tid framöver.

Av Katarina - 21 september 2009 09:26

Minus 1,1 kg. Nu står jag alltså på 91,6 kg. Jag är 1,6 kg ifrån mitt första delmål. Då ska jag gå och klippa mig och färga håret. Först hade jag tänkt att köpa en ny bättre plattång. Men tror att jag hellre unnar mig en klippning och färgning.


Veckan som gick:

Cykling mån, ons, fre och sön. Kändes riktigt bra att jag fått rutin på motionen.

Gick ganska lätt att hålla sig utan godis ända fram till fredagskvällen. Det enda negativa var att jag åt godis, inte bara fredag och lördag utan söndag också. Så det kommer det bli bättring på denna veckan. Endast fredag och/eller lördag blir det godis.

Har känt mig pigg och enerigsk i veckan. Har hållt igång hemma och städat och fixat. Gött med energi!

Det jag känner att jag ska förbättra denna veckan också är att komma ihåg och dricka mer vatten. Minst 1 liter om dagen. Jag glömmer så lätt bort vattnet.


Denna veckan får + + + av 5 möjliga. Bra första vecka. Men det finns en hel del att förbättra. Tack vare att jag gick ner hela 1,1 kg, fick det bli 3 plus. Annars hade det blivit max 2½.

Av Katarina - 20 september 2009 21:15

...statistiken under några veckor bak i tiden har jag flest besökare på onsdagar. Hur det kommer sig vet jag inte riktigt. Minst är det på fredagar o lördagar. Det kan man ju helt klart förstå.

Hur är det med er andra bloggare. Hur ser er statistik ut? Har ni någon dag i veckan som det är fler besökare än annars under veckan? Vilken är det då?

Av Katarina - 20 september 2009 20:57

...göra en väldans massa igentligen. Alla dom där borden eller måsten som man också kan kalla det gör mig småstressad. Vet att jag borde göra det, men har ingen lust just nu.

Jag borde: ta hand om disken, tvätta en väldans massa tvätt, plocka undan allt som är framdraget, dammsuga och torka golven. Borde även borsta och bada hundarna. Samt gå promenad och träna lite lydnad med dom.

Funderar starkt på att till viss del lägga upp ett schema för städdagar, träningsdagar och hundträningsdagar. Det är nog det enda sättet för mig att få saker och ting gjort. Visserligen skriver jag upp i almanackan vilka dagar jag cyklar. Men städning och hundvården blir gärna att den haltar efter en hel del. Hundarna verkar fälla en väldans massa päls just nu. För fy vad hårigt det blir fort nu här hemma.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards