Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under januari 2009

Av Katarina - 22 januari 2009 12:27

Här kommer ännu ett alster. Håll tillgodo!


Av Katarina - 22 januari 2009 09:01

Min sambo ogillar att jag sitter mycket (enligt honom) vid datorn och att hemmet inte blir helt städat pga det. Men enligt mig beror det på hans sätt att uppskatta det jag gör. Sen har jag ju faktiskt två barn jag ska ta hand om på dagarna. Vilket jag prioriterar först. Städa gör jag om jag orkar och hinner med. Men tydligen gör jag aldrig någonting klart. Som igår när jag hade vikt 3 maskiner tvätt, dammsugat och torkat golven och dessutom tagit hand om disken. Nä, då hade jag inte tagit ner den tomma skurhinken till källaren. Vilket han då störde sig på.

Det kallar jag uppskattning. Sen tycker han att jag har dragit igång för många projekt. Jag har dessa projekt: huset, barnen, hundarna, marsvinen, tårtbakeri, scrapbooking. Allt utom marsvinen kan jag göra i hemmet. Marsvinen bor hos syrran. Kan f ö säga att jag är hos marsvinen ca 1 gång i veckan. För syrran tar hand om dom resten av tiden. Meningen var nog från början att vi skulle dela fifty, fifty. Men eftersom jag inte får gå hemifrån speciellt ofta (som jag känner det). Så blir det hon som får ta hela biten.

Vet faktiskt inte hur man ska gå till väga med dessa problem. Vi hade en diskussion igår. Men tror inte det ledde någonstans. Det enda som kom upp var vad man är missnöjd med. Inte hur vi ska lösa det.

Han anser att han har jobbigare jobb än mig och att han jobbar hela tiden på dagen, medan jag kan sitta vid datorn timvis. Jag sitter endast vid datorn stundtals åt gången och bara när tjejerna är nöjda och glada.

Dessutom får datorn mig att ladda batterierna. Men det fattar ju inte han. Ärligt talat vet jag inte om det finns någon lösning på problemet eftersom han anser att det är mig det är fel på och att jag inte gör tillräckligt hemma. Vad man än gör så duger det inte.  

Av Katarina - 22 januari 2009 08:59

Slängde ihop denna på Linnea i morse.



Av Katarina - 21 januari 2009 10:56

 Här kommer det fler alster.

Av Katarina - 21 januari 2009 09:37

Skrev ju igår att jag rymt hemifrån en sväng till syrran. Hon höll på med sin scrapping på datorn. Blev sugen på att testa själv. Mina två första alster kan ni se i tidigare inlägg. Vid halv tolv begav jag mig hemåt. Carro följde med en sväng med deras hund. Det blev lite rörigt till en början. Jag hade ju med mig mina hundar med. Dom ska nosa och kissa hela tiden. Säger bara hanhundar.

När jag kom hem, sov resten av familjen. Lugnt och skönt!

Eftersom jag också har photo shop men inte direkt använt det innan. Tänkte jag att jag måste ju prova lite hur det är, nu när Carro visat mig hur det funkar.

Gjorde två alster och hittade rätt mycket gratis material som jag ska använda mig av framöver. Tror klockan blev halv fem innan jag gick och la mig. Hoppas tjejerna är snälla och lugna idag. Jag lär ju gå på halvfart.

Av Katarina - 21 januari 2009 09:36

Här kommer mitt andra alster. Är inte helt nöjd med den. Men helt klart godkänd.


Av Katarina - 21 januari 2009 02:20

Här kommer mitt första alster. Tack syrran för all hjälp att komma igång.


Av Katarina - 20 januari 2009 22:15

Efter att ha haft en diskussion m sambon tidigare ikväll om vad man bör lägga tid på. Det han rabblade upp var: Huset, barnen, hundarna, marsvinen, scrapbooking, tårtbakeriet, vår tid. Ja det var nog allt. Har jag glömt något så var det väl inget viktigt. Jag bara kände att jag lägger ner allt vad fritid heter. Han ansåg indirekt att scrappingen och tårtbakeriet var bara att lägga ner. Det lät så på honom. Men där tar han fel.

Vägrar vara den perfekta hemmafrun som håller hemmet kliniskt rent, står med maten klar när sambon kommer hem från jobbet.

Minns inte ens när sambon städade tillsammans med mig. Det är jag som nästan alltid dammsugar och torkar golven. Disken är det jag som mestadels tar hand om under dagen. Jag tvättar och viker all tvätt. Han lägger inte ens in sina barns kläder i deras garderober.

Under dagen är det svårt att få någonting gjort. Först och främst måste man serva Ebba med leksaker. Hon når dom inte själv när hon sitter i babysittern. Linnea får man passa en del eftersom hon tar sig runt på egen hand. Hon reser sig dessutom mot allt som går att resa sig emot nu med. Idag har hon varit otroligt gnällig och velat vara i knät mycket. När barnen gnäller får jag inte mycket gjort. Kan liksom inte koncentrera mig. Så istället för att göra något vettigt under dagen, blir man sittandes vid datorn. Känner att man bara tar fram allt negativt istället för att ta fram det positiva. Men det är en hel del negativt just nu.

Om jag har tänkt att dammsuga under dagen, är Linnea alltid i vägen. Antingen trasslar hon in sig i sladden m gåstolen el sitter i vägen för dammsugarslangen. Brukar oftast passa på att dammsuga när dom sover. Men då blir deras rum alltid kvar till en annan gång. Den gången brukar dröja länge innan den kommer.


Men nu till det som har med överskriften att göra.

Efter att tjejerna gått och lagt sig, tog jag tag i den rena tvätten som stod nere i källaren. Plockade ihop tjejernas leksaker dom har i vardagsrummet. När jag tittat klart på bygglov, tog jag hundarna och gick bort till syrran. Hade tänkt göra det tidigare idag. Men fick inte för sambon skulle göra annat. Har inte fått någon efterlysning via sms. Så jag tror att han förstod att jag skulle stanna här en stund innan jag går vidare hemåt på min promenad. Han ligger säkert och sover vid det här laget.

Tror han anser att när han kommer hem från jobbet, så behöver han inte göra något mer. Men min arbetsdag brukar sluta när jag går och lägger mig.

Vet inte vad jag ska göra eller säga för att han ska förstå att jag inte gillar upplägget vi har hemma. Får väl fundera ut något.

Jag bara kände tidigare ikväll att jag vill komma hemifrån några timmar och få göra sånt som jag tycker är roligt och dessutom få göra det ifred. Sitta och blogga bland annat. Carro har även visat mig hur man scrappar på datorn. Det verkar rätt roligt det med.


God natt alla bloggare och bloggläsare runt om i Sverige.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards