Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under januari 2009

Av Katarina - 20 januari 2009 14:59

Känner mig totalt instängd här hemma. När min sambo föreslår att jag ska åka hemifrån är det för att handla typ. Men hur sugen är man på det när det är halt och mörkt ute.

Som förut när meningen var att jag skulle åka bort till syrran och ta hand om marsvinen och syrran skulle även visa mig scrapping i photoshop. Ville inte ta med mig barnen eftersom dom fortfarande har feber och det är ett litet företag att ta sig iväg med båda barnen. Dessutom ska syrran och hennes sambo iväg och hjälpa svärmor med lite städning i eftermiddag.

Nä då skulle givetvis sambon först sitta på dass länge och sen åka bort till svärfar och byta ett bromsok på vår buss. Det är väl visserligen bra att reparationen av bilen blir gjord. Men alltid när jag tänkt och föreslagit att jag ska göra något för min skull, är det alltid något som måste gå före. Blir så trött och less på att ha det så här.

Av Katarina - 20 januari 2009 09:30

Dessa kort har jag också beställt förstoring på.


Av Katarina - 20 januari 2009 09:28

Dessa två kort har jag beställt förstoring på.


Av Katarina - 20 januari 2009 08:56

Satt uppe till halv två i natt. Lyckades äntligen få till det med dom korten jag ville beställa. Är lite efter med att framkalla kort på familjen. Dom korten jag beställde är till 99% från förr förra året. Så jag har en hel del kort att gå igenom och välja ut dom bästa till tjejernas scrapbooking album. Skickade iaf efter 172 st kort. Plus några förstoringar på tjejerna. I dagsläget har vi inte mycket kort på tjejerna uppe på väggarna. Det är nog bara ett enda tror jag. Så nu ska det bli ändring på det. Dom kort jag valde såg ut som man hade varit hos en fotograf och tagit. Olas kamera är verkligen kanon och ta kort med. Min lilla digitalkamera är skit om man jämför. Hoppas jag får låna den ett tag till. Tror dom vill ha tillbaka den när deras bebis kommer. Men hoppas att vi har fått råd att köpa en egen vid det laget.


Vad händer annars idag då? Jo, tänkte ta det lungt här nu på morgonen. Ebba hade 38,3 i temp utan något febernedsättande i kroppen. Linnea hade 37,8 i temp. Lite feber. Så det blev inget dagis för henne idag heller.

Tänkte åka bort till syrran en sväng sen. Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med tjejernas middagslur. Ebba kan ju inte ligga i någon av våra vagnar. Funderar på att ta med en resesäng dit bort. Vi får se vad klockan är när Carro hör av sig.


Ska försöka mig på att cykla lite ikväll med när tjejerna har lagt sig för natten. Får väl se hur mycket jag orkar cykla nu när jag inte har cyklat på länge. En halvtimma lär det ju säkert bli. Men sträckan kanske blir lite kortare.

Uppdaterar väl bloggen lite under dagen med om jag hinner med.

Av Katarina - 20 januari 2009 00:29

Känner att jag tjatar lite om barnens feber. Men en sak förbryllar mig. Under dagen har Ebba haft som mest 40,8 grader i temp. För en stund sen när jag var inne hos henne och gav nässprej hade hon näst intill normaltemp. Hon fick alvedon vid 17.30 så det borde inte vara så mycket verkan kvar av den i kroppen vid 23-tiden på kvällen. Under dagen har hon fått alvedon när febern har varit hög. Men när man tagit tempen efter någon timma eller ett par så har den legat någon grad under det hon hade när man gav alvedonen. Tycker det känns lite konstigt och annorlunda att det kan skifta så mycket på temp efter alvedon om man jämför dag och kväll.

Var inne och tog tempen en stund efter jag tagit första gången vid elva. Då verkade det som att den var på väg upp igen. Så då fick hon ipren. Tycker den verkar bättre än alvedonen.

Nog tjatat om febern för stunden i alla fall. Ska försöka skriva om något annat framöver.

Kram och god natt!

Av Katarina - 19 januari 2009 23:11

Ogillar verkligen situationen när man ska beställa papperskopior av ens kort. Det strular alltid. Är det inte det ena så är det det andra. Just nu har jag problem med att ladda upp bilderna. Som tur är har jag skrivit ner vilka kort jag ska beställa, så jag slipper sitta och lista ut gång på gång vilka kort det var jag skulle ha. Men fast jag har valt ut bilderna och skrivit upp det är det ändå jäkligt jobbigt att göra om samma procedur om och om igen på datorn. Det är väldigt tid- och tålamodskrävande. Har försökt i tre olika omgångar idag. Men jag hoppas det blir den sista omgången som nu jag håller på med. Annars ska jag ringa företaget och skälla lite på dom. Hoppas det inte bara är mig det strular för. För då kanske det är datorn det är fel på eller något.

Återkommer med hur det gick med uppladdningen.

Av Katarina - 19 januari 2009 22:15

Har så himla dålig karaktär. Har ätit en del som jag lovat mig själv att inte äta. Bla. rostmackor el mjukt bröd överhuvudtaget, åt en toblerone bit av den stora storleken, druckit ett glas med cola light och åt lite fikabröd nu i kväll till fikat med Carro, Ola och sambon. Känner ingen ångest över att jag har ätit "fel". Men är helt klart besviken på mig själv. Känns otroligt dumt att säga att man ska ta nya tag i morgon igen. Men men... Får ta och fundera lite över hur jag vill ha det med min viktnedgång och hur jag ska ev nå till mitt mål. Tror jag måste lägga om hela min kosthållning. Har länge funderat på att gå med i viktväktarna. Men det blir liksom aldrig av. Hm får helt enkelt ta och fundera på vad som ska prioriteras. Min självkänsla är nere i botten.

Av Katarina - 19 januari 2009 15:47

För en stund sen kom syrrans sambo och hämtade henne. Innan hon åkte käkade vi lite lunch. Det blev pasta och civapcici. Är lite osäker på stavningen. Men det är som avlånga köttfärs rullar i lite kryddigare stuk. Jättegoda! Tjejerna gillade det med.

Jag och syrran satt rätt mycket vid varsin dator. Jag m Linnea i knät och hon med Ebba i knät. Båda tjejerna sov en bra stund på förmiddagen. Innan luren åt vi lite "frukost". En sen sådan. Ebba åt nog 1½ macka själv och en tallrik med yoghurt. Trots att hon hade nästan 39 graders feber.

Medan tjejerna sov gick jag igenom vilka kort jag ska skicka efter en framkallning på. Det blir en hel del. Dessutom blir det dubbla kopior på allt med. När jag väl skulle gå in på sidan där jag skulle skicka efter korten ifrån, var det tekniskt fel. Så typiskt.


Ringde även barnmottagningen under tiden syrran var här. Ringde dom eftersom jag tyckte att Ebbas feber inte gick ner något fast hon fått Alvedon. Hon jag pratade med tyckte att vi kunde varva med Ipren och Alvedon. Känns lite konstigt att använda sig av två olika smärtstillande samtidigt. Men det fick man tydligen. I o för sig har hon fått det i Stockholm innan efter en operation. Men jag tänker inte så långt.

Så en halvtimma efter hon fått Iprenen började hon bli sig själv igen. Prata och skoja och skratta. Även sjunga gjorde hon. O aj aj aj aj buff bl.a

Kul att se att hon blivit mycket piggare och gladare.

Nu ska jag göra ett nytt försök till att beställa kort.

På återseende.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards