Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Katarina - 13 januari 2009 22:39

I morse stod vågen på 90,2 kg. Fast i morgon lär den säkert stå på mer eftersom jag har suttit och käkat lite jordnötter nu ikväll framför datorn. Inte så speciellt bra. Dessutom har jag ätit en semla som svärmor bjöd på. Om jag inte minns fel så är en semla 10 poäng hos viktväktarna. Men det är ju tur att man inte äter sånt så ofta. Men gott var det. Det tyckte Ebba med. Hon snodde mitt lock och en hel del grädde.

I morse när jag skulle ta på mig mina nytvättade jeans, kunde jag knäppa dom utan att knappt behöva dra in magen alls. Så gött det kändes. Visserligen var dom inte tumlade. Men känslan var i alla fall självförtroende höjande.


Idag har Linnea varit på dagis. Lämningen gick över förväntan. Blev lite, lite ledsen när jag vinkade hej då och gick. Men hade tystnat fort efter det. Men annars hade hon lekt med sin bästis som är en kille på 3 år. Nu kan hon t.o.m säga hans namn. Båda tjejerna lyser upp som solen när man säger hans namn. Till lunch hade Linnea ätit en stor portion falukorv och mos. Duktig tjej!!

Medan Linnea var på dagis hade jag och Ebba kvalitetstid här hemma. Vi lekte på golvet, E satt i knät mycket eller blev buren. Helt enkelt mycket närhet och kärlek. Det förtjänar hon verkligen efter allt som hänt henne.

När E och jag hämtat L på dagis, var det dags för middagslur för brudarna. Linnea somnade i bilen. Vaknade så pass mycket när jag lyft ur henne, att hon vägrade somna om igen i sin säng. Ebba somnar inte när hon sitter i den lånade bilstolen, så hon somnade nästan direkt när jag la henne i sin säng. Så det var highlife här på Linnea, övertrött och stimmig samma gång. Gnällig och jobbig.

Fick lite tvätt vikt även fast tjejerna var vakna. L ville gärna hjälpa till att riva ut den rena tvätten i tvättkorgen på golvet. Tur att man hade laddat upp med mycket tålamod just då. Har nu bara lika mycket tvätt till att vika nere i källaren. Fast tycker det är roligare att vika tvätt än att dammsuga.

Synd bara att sambon är så slarvig när han dammsugar, annars hade han fått gjort det jämt.


Ska snart göra en uppdatering som gäller marsvinen. Ska gå och lägga mig strax och känner att jag inte hinner med att skriva så utförligt då. Så jag sparar det inlägget till i morgon.


Natti natti!!!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards