Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Katarina - 24 januari 2009 12:07

På förmiddagen ställde jag mig och gjorde en hel hoper med semlor. När jag bakar kan jag inte göra något normalt. Utan måste experimentera lite. Hade köpt färdiga semelbullar. Gröpte ur dom och la i fyllningen jag gjort av det jag gröpte ur bullarna, mjölk och mandelmassa. Väldigt enkelt. Grädden jag skulle spritsa ovanpå geggan hade jag färgat till viss del rosa. Men eftersom jag har så små spritstyllar så blev det inte riktigt så fint som jag hoppats på. Locket ville jag ha lite annorlunda, så jag tryckte ut ett hjärta med hjälp av en pepparkaksform. Visserligen kanske dom semlorna skulle passa bättre till alla hjärtans dag. Men då är ju inte vi hemma.

Det var sambons släkt som kom den dagen. Förutom syrran som är tillsammans m sambons lillebror. Ts pappa och sambo gick först. Ts mamma och man stannade till kvällen. Ola och Carro stannade kvar till midnatt.

När alla barnen hade somnat fixade vi lite kvällsvickning i form av potatissallad, pommes, kycklingvingar (väldigt starka), mimosa- och rödbetssallad. Så gudomligt gott. Vi tittade på körslaget. Tyvärr åkte Magnus ut. Trodde han skulle åka ut för flera veckor sen.

Sammanfattningsvis var även lördagen en hellyckad dag med trevligt sällskap.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards