Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Katarina - 2 januari 2009 23:09

Allt gick bra på resan upp till Stockholm. Tjejerna sov minst halva resan. När vi kom upp så fick vi installera oss på vårt lilla rum. Eller snarare sambon och Ebba, eftersom det var dom som skulle sova där. Jag och Linnea skulle sova uppe på familjevåningen i ett litet rum.

Ebba fick duscha och tvätta sig med hibiskrub. En sorts tvål med bakteriedödande medel i. Inte direkt populärt. Hon skrek hela tiden. När hon var färdigbadad var det dags för lite kvällsmat för oss. Välling till tjejerna.

Jag och Linnea gick upp till vårt rum runt midnatt. Bäddade i ordning och somnade efter en stund.

Ställde klockan på sju för att hinna ner till avdelningen för att följa med sambon och Ebba in till operation. Jag klarar inte av att följa med in när hon ska sövas. Så det är sambon som får ta den biten. Vill egentligen med vågar inte pga hur jag reagerar när hon somnar. Otäckt!

Vid åtta rullade vi iväg Ebba till slussen in till operationen. Jag och Linnea gick upp till avd. för att käka lite frukost. Sambon kom upp efter en stund. Narkosläkaren och sköterskan hade sjungit blinka lilla stjärna för henne innan hon somnade. Härlig personal.

Medan Ebba operarades gick vi iväg en sväng. Bland annat till apoteket och till en butik där dom sålde allt från barnkläder till smink. Tog sen en fika på Karolinska.

När vi kommit tillbaka till ALB ringde dom från operation och sa att dom strax skulle väcka Ebba. Så vi gick ner till uppvaket. Sambon gick in till henne först eftersom jag sen skulle sitta där och hålla henne sällskap tills hon skulle upp till avdelningen igen. Satt väl där i nästan två timmar innan vi fick komma upp på avd.

Hon var mer vaken denna gången när hon låg på uppvaket. Men man såg hur trött hon var. Medan Ebba piggnade till satt jag och löste lite korsord och läste lite tanttidningar. Ganska mysigt och rofyllt att sitta på uppvaket. Personalen där är dessutom helt underbar.
Resten av dagen var Ebba vaken rätt mycket. Fick lite saft till att börja med och lite senare välling och lite annat smått och gott. Hon visade direkt att matlusten fanns där.

Det enda som jag blev lite förbryllad över var att opläkaren kläckte en liten stund innan hon skulle rullas iväg ner till op. Var att han tänkte gipsa henne denna gången. Från magen och ner till knäna. Han lämnade ett hål för blöjan.

Lägger in en bild senare så ni själva får se hur hon blivit gipsad.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards