Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Katarina - 19 januari 2009 23:11

Ogillar verkligen situationen när man ska beställa papperskopior av ens kort. Det strular alltid. Är det inte det ena så är det det andra. Just nu har jag problem med att ladda upp bilderna. Som tur är har jag skrivit ner vilka kort jag ska beställa, så jag slipper sitta och lista ut gång på gång vilka kort det var jag skulle ha. Men fast jag har valt ut bilderna och skrivit upp det är det ändå jäkligt jobbigt att göra om samma procedur om och om igen på datorn. Det är väldigt tid- och tålamodskrävande. Har försökt i tre olika omgångar idag. Men jag hoppas det blir den sista omgången som nu jag håller på med. Annars ska jag ringa företaget och skälla lite på dom. Hoppas det inte bara är mig det strular för. För då kanske det är datorn det är fel på eller något.

Återkommer med hur det gick med uppladdningen.

Av Katarina - 19 januari 2009 22:15

Har så himla dålig karaktär. Har ätit en del som jag lovat mig själv att inte äta. Bla. rostmackor el mjukt bröd överhuvudtaget, åt en toblerone bit av den stora storleken, druckit ett glas med cola light och åt lite fikabröd nu i kväll till fikat med Carro, Ola och sambon. Känner ingen ångest över att jag har ätit "fel". Men är helt klart besviken på mig själv. Känns otroligt dumt att säga att man ska ta nya tag i morgon igen. Men men... Får ta och fundera lite över hur jag vill ha det med min viktnedgång och hur jag ska ev nå till mitt mål. Tror jag måste lägga om hela min kosthållning. Har länge funderat på att gå med i viktväktarna. Men det blir liksom aldrig av. Hm får helt enkelt ta och fundera på vad som ska prioriteras. Min självkänsla är nere i botten.

Av Katarina - 19 januari 2009 15:47

För en stund sen kom syrrans sambo och hämtade henne. Innan hon åkte käkade vi lite lunch. Det blev pasta och civapcici. Är lite osäker på stavningen. Men det är som avlånga köttfärs rullar i lite kryddigare stuk. Jättegoda! Tjejerna gillade det med.

Jag och syrran satt rätt mycket vid varsin dator. Jag m Linnea i knät och hon med Ebba i knät. Båda tjejerna sov en bra stund på förmiddagen. Innan luren åt vi lite "frukost". En sen sådan. Ebba åt nog 1½ macka själv och en tallrik med yoghurt. Trots att hon hade nästan 39 graders feber.

Medan tjejerna sov gick jag igenom vilka kort jag ska skicka efter en framkallning på. Det blir en hel del. Dessutom blir det dubbla kopior på allt med. När jag väl skulle gå in på sidan där jag skulle skicka efter korten ifrån, var det tekniskt fel. Så typiskt.


Ringde även barnmottagningen under tiden syrran var här. Ringde dom eftersom jag tyckte att Ebbas feber inte gick ner något fast hon fått Alvedon. Hon jag pratade med tyckte att vi kunde varva med Ipren och Alvedon. Känns lite konstigt att använda sig av två olika smärtstillande samtidigt. Men det fick man tydligen. I o för sig har hon fått det i Stockholm innan efter en operation. Men jag tänker inte så långt.

Så en halvtimma efter hon fått Iprenen började hon bli sig själv igen. Prata och skoja och skratta. Även sjunga gjorde hon. O aj aj aj aj buff bl.a

Kul att se att hon blivit mycket piggare och gladare.

Nu ska jag göra ett nytt försök till att beställa kort.

På återseende.


Tur

Av Katarina - 19 januari 2009 10:17

Vilken tur man har som har sin syrra boende i närheten. Ringde henne förut för att fråga om hon ville komma hit och hjälpa mig m tjejerna idag. Och det ville hon. Tack för det.

Av Katarina - 19 januari 2009 10:11

Förut vid tio tiden när jag skulle byta blöja på Ebba, tog jag även tempen på henne. Hon hade 40,4 i temp. Inte undra på att hon är gnällig och hängig. Hoppas den inte stiger mer. Så blir jag rädd. Men hon fick alvedon och ny blöja. Funderar på att ringa in till barnmottagningen och prata med dom och rådfråga om det finns något speciellt man ska göra vid så hög temp. Nu ligger hon i alla fall i sin säng och sover.

Av Katarina - 19 januari 2009 07:46

Som jag skrivit förut har Linnea haft feber hela helgen. Trots 39-40 graders feber har hon varit i princip som vanligt. I går kväll hade hon inte så mycket feber. I morse var det likadant. Hon är otroligt rastlös och är på allt hela tiden. Hade behövt vara på dagis idag. Men i o m att hon fortfarande har lite feber och är rätt snorig och hostig IGEN, så får hon stanna hemma.

I natt var det dags för Ebba att bli sjuk. Nästan 39 graders feber. Var uppe vid tre tiden och hämtade in henne till oss. Fick alvedon och nässprej. Hon somnade om efter en stund när febern gått ner lite. Kan tänka mig hur varm hon känner sig med all vadd under gipset med. Hon är helt klart lägre i humöret än Linnea var när hon hade högre feber. Men å andra sidan har ju Ebba ett stort och otympligt gips och dras med också. Hennes ögon har varit rätt röda md och det rinner om dom. Kan det vara ögoninflammation som är på antågande. Hoppas inte.


Nu ska jag gå och ge tjejerna lite pulmicort mot inflammation i luftrören. Kort och gott astmamedicin.


Ebba som gipsad. Hon fick till någon konstig min på kortet.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards