Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Katarina - 18 januari 2009 20:24

Efter en helg fylld med fikabröd av olika dess slag och godis och div. Har även druckit ett par glas med läsk. Fy mig! Så lär jag ha gått upp några kilon. Jag som var så nära att hamna under 90 strecket.

Nu gäller det att ta nya tag och ställa fram motionscykeln. För nu ska det tränas. 30 min 4 ggr i veckan. Helst skulle jag vilja träna varje dag. Men vet att jag lessnar och lägger av då. Men 4 ggr i veckan får det bli till att börja med. Vill jag träna mer är det mycket välkommet.

Ska även ta ner VHSen från övervåningen. Har en kanonvideo med Jane Fonda som jag tränat till tidigare. Funderar på att varva cyklingen med träningsvideon. På så sätt kanske man inte blir uttråkad. Får fundera på hur jag ska lägga upp träningen. Känner mig i alla fall rätt så taggad.

Bara man inte blir dunderförkyld här nu mitt i alltihopa.

Sen tänker jag utesluta läsk, godis och fikabröd i veckorna och unna mig det till helgen om jag är sugen på det. Det kommer bli riktigt svårt med godiset. Men denna gången ska det faan i mig gå.

Av Katarina - 18 januari 2009 19:41

Tjejerna vaknade innan åtta i morse. Alldeles för tidigt enligt min smak. Kom i säng sent i går. Carro och Ola var här och umgicks lite. Åt grönsaker och dip. Och givetvis blev det lite godis och chips med.

Vi tittade på körslaget. Alla blev väldigt förvånade när lag Wells åkte ut. Vi hade räknat med att Magnus lag skulle åka solklart. När vi tittat klart på programmet spelade vi rita och gissa. Jag vann. Rätt kul spel med lite svårt att begripa sig på innebörden av titlarna på vissa kategorier.


Efter dagens frukost segade vi lite framför tvn. Tjejerna sov sin lur innan lunch idag. Blir lite oredigt m sovningen när dom är sjuka. Men om dom sover innan lunch brukar dom komma i säng innan sju på kvällen istället. Det uppskattas!

Linnea sov riktigt länge idag på dan. Nästan 3 timmar. Ebba sov väl hälften ungefär.

Sambon åkte bort till Carro och Ola för att lasta in deras kakel som köptes härom dagen. Medan han var där fixade jag lunch/middag. Det blev fläskpannkaka. Även CarOla kom hit och åt. Sen åkte sambon och Ola till Jönköping en sväng. Gjorde ett försök till att scrappa lite. Hann börja på en sida till Linneas album. Vet hur jag ska ha korten och dekorationerna. Men mitt lim tog slut mitt i alltihopa. Så måste få tag på något nytt och bra inom kort. Syrafritt ska det vara. Annars kommer det stå still med scrappingen. Det vill jag inte nu när jag har kommit igång. Det enda negativa med scrapping är att det tar sån tid. Ska publicera mitt första alster inom kort.


Nu blir det till att slappa framför tvn en stund innan det är dags att gå och lägga sig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards