Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Katarina - 15 januari 2009 13:06

Idag har jag gjort följande:

  • Lämnat Linnea på dagis.
  • Varit på vårdcentralen
  • Tagit hand om disken
  • Pratat m en kompis i telefon
  • Kört igång en maskin m tvätt
  • Dammsugat
  • Torkat golven

Ska göra senare idag:

  • Vika tvätt
  • Gå en promenad m hundarna
  • Ev. börja scrappa på tjejernas album

Av Katarina - 15 januari 2009 12:55

När jag lämnat Linnea på dagis, åkte jag och Ebba till vårdcentralen för att kolla om jag fått öroninflammation och ev början till halsfluss. Har dom senaste dagarna haft ont i höger öra, ont i halsen och även bihålorna.

Var där vid halv nio. Men distriktssköterskorna tog inte emot patienter för än nio. Så efter vi anmält oss, satte vi oss ner i väntrummet och tittade i tanttidningar. När inte det var roligt längre fick Ebba bilnycklarna att leka med.

Ebba blev givetvis rädd när vi fick gå in i ett rum där jag skulle undersökas. Hon började gråta men slutade efter en kort stund. Dom tog tempen på mig, tittade i öronen. Tittade i halsen och körde även ner en tops i halsen på mig. Trodde jag skulle kräkas. Sköterskan hittade inget fel på mig. Hade en liten rodnad i halsen bara. Så ordinationen blev nässpray för att få bort svullnaden i mellanörat som orsakar det onda. Känns lite avvigt att använda nässpray fast man inte är täppt. Men men... Köpte även halstabletter som lokalbedövar. Har inte det onda gått över på 1-2 veckor skulle jag höra av mig igen.

Frågan är nu om jag kan börja cykla igen. Känner att jag verkligen skulle behöva det. Risken är att jag går upp kilona jag gått ner annars. Å det vill jag inte.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards