Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Katarina - 22 januari 2009 19:27

Mina vovvar.


Av Katarina - 22 januari 2009 17:22

Här kommer lite kort på barnen från årets jul.

Gosedjurskatten (Linneas favort) heter Sudden. Linnea har döpt honom själv. Trummorna blev Ebbas favoritjulklapp i år.


Av Katarina - 22 januari 2009 12:27

Här kommer ännu ett alster. Håll tillgodo!


Av Katarina - 22 januari 2009 09:01

Min sambo ogillar att jag sitter mycket (enligt honom) vid datorn och att hemmet inte blir helt städat pga det. Men enligt mig beror det på hans sätt att uppskatta det jag gör. Sen har jag ju faktiskt två barn jag ska ta hand om på dagarna. Vilket jag prioriterar först. Städa gör jag om jag orkar och hinner med. Men tydligen gör jag aldrig någonting klart. Som igår när jag hade vikt 3 maskiner tvätt, dammsugat och torkat golven och dessutom tagit hand om disken. Nä, då hade jag inte tagit ner den tomma skurhinken till källaren. Vilket han då störde sig på.

Det kallar jag uppskattning. Sen tycker han att jag har dragit igång för många projekt. Jag har dessa projekt: huset, barnen, hundarna, marsvinen, tårtbakeri, scrapbooking. Allt utom marsvinen kan jag göra i hemmet. Marsvinen bor hos syrran. Kan f ö säga att jag är hos marsvinen ca 1 gång i veckan. För syrran tar hand om dom resten av tiden. Meningen var nog från början att vi skulle dela fifty, fifty. Men eftersom jag inte får gå hemifrån speciellt ofta (som jag känner det). Så blir det hon som får ta hela biten.

Vet faktiskt inte hur man ska gå till väga med dessa problem. Vi hade en diskussion igår. Men tror inte det ledde någonstans. Det enda som kom upp var vad man är missnöjd med. Inte hur vi ska lösa det.

Han anser att han har jobbigare jobb än mig och att han jobbar hela tiden på dagen, medan jag kan sitta vid datorn timvis. Jag sitter endast vid datorn stundtals åt gången och bara när tjejerna är nöjda och glada.

Dessutom får datorn mig att ladda batterierna. Men det fattar ju inte han. Ärligt talat vet jag inte om det finns någon lösning på problemet eftersom han anser att det är mig det är fel på och att jag inte gör tillräckligt hemma. Vad man än gör så duger det inte.  

Av Katarina - 22 januari 2009 08:59

Slängde ihop denna på Linnea i morse.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards