Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Katarina - 20 januari 2009 22:15

Efter att ha haft en diskussion m sambon tidigare ikväll om vad man bör lägga tid på. Det han rabblade upp var: Huset, barnen, hundarna, marsvinen, scrapbooking, tårtbakeriet, vår tid. Ja det var nog allt. Har jag glömt något så var det väl inget viktigt. Jag bara kände att jag lägger ner allt vad fritid heter. Han ansåg indirekt att scrappingen och tårtbakeriet var bara att lägga ner. Det lät så på honom. Men där tar han fel.

Vägrar vara den perfekta hemmafrun som håller hemmet kliniskt rent, står med maten klar när sambon kommer hem från jobbet.

Minns inte ens när sambon städade tillsammans med mig. Det är jag som nästan alltid dammsugar och torkar golven. Disken är det jag som mestadels tar hand om under dagen. Jag tvättar och viker all tvätt. Han lägger inte ens in sina barns kläder i deras garderober.

Under dagen är det svårt att få någonting gjort. Först och främst måste man serva Ebba med leksaker. Hon når dom inte själv när hon sitter i babysittern. Linnea får man passa en del eftersom hon tar sig runt på egen hand. Hon reser sig dessutom mot allt som går att resa sig emot nu med. Idag har hon varit otroligt gnällig och velat vara i knät mycket. När barnen gnäller får jag inte mycket gjort. Kan liksom inte koncentrera mig. Så istället för att göra något vettigt under dagen, blir man sittandes vid datorn. Känner att man bara tar fram allt negativt istället för att ta fram det positiva. Men det är en hel del negativt just nu.

Om jag har tänkt att dammsuga under dagen, är Linnea alltid i vägen. Antingen trasslar hon in sig i sladden m gåstolen el sitter i vägen för dammsugarslangen. Brukar oftast passa på att dammsuga när dom sover. Men då blir deras rum alltid kvar till en annan gång. Den gången brukar dröja länge innan den kommer.


Men nu till det som har med överskriften att göra.

Efter att tjejerna gått och lagt sig, tog jag tag i den rena tvätten som stod nere i källaren. Plockade ihop tjejernas leksaker dom har i vardagsrummet. När jag tittat klart på bygglov, tog jag hundarna och gick bort till syrran. Hade tänkt göra det tidigare idag. Men fick inte för sambon skulle göra annat. Har inte fått någon efterlysning via sms. Så jag tror att han förstod att jag skulle stanna här en stund innan jag går vidare hemåt på min promenad. Han ligger säkert och sover vid det här laget.

Tror han anser att när han kommer hem från jobbet, så behöver han inte göra något mer. Men min arbetsdag brukar sluta när jag går och lägger mig.

Vet inte vad jag ska göra eller säga för att han ska förstå att jag inte gillar upplägget vi har hemma. Får väl fundera ut något.

Jag bara kände tidigare ikväll att jag vill komma hemifrån några timmar och få göra sånt som jag tycker är roligt och dessutom få göra det ifred. Sitta och blogga bland annat. Carro har även visat mig hur man scrappar på datorn. Det verkar rätt roligt det med.


God natt alla bloggare och bloggläsare runt om i Sverige.

Av Katarina - 20 januari 2009 14:59

Känner mig totalt instängd här hemma. När min sambo föreslår att jag ska åka hemifrån är det för att handla typ. Men hur sugen är man på det när det är halt och mörkt ute.

Som förut när meningen var att jag skulle åka bort till syrran och ta hand om marsvinen och syrran skulle även visa mig scrapping i photoshop. Ville inte ta med mig barnen eftersom dom fortfarande har feber och det är ett litet företag att ta sig iväg med båda barnen. Dessutom ska syrran och hennes sambo iväg och hjälpa svärmor med lite städning i eftermiddag.

Nä då skulle givetvis sambon först sitta på dass länge och sen åka bort till svärfar och byta ett bromsok på vår buss. Det är väl visserligen bra att reparationen av bilen blir gjord. Men alltid när jag tänkt och föreslagit att jag ska göra något för min skull, är det alltid något som måste gå före. Blir så trött och less på att ha det så här.

Av Katarina - 20 januari 2009 09:30

Dessa kort har jag också beställt förstoring på.


Av Katarina - 20 januari 2009 09:28

Dessa två kort har jag beställt förstoring på.


Av Katarina - 20 januari 2009 08:56

Satt uppe till halv två i natt. Lyckades äntligen få till det med dom korten jag ville beställa. Är lite efter med att framkalla kort på familjen. Dom korten jag beställde är till 99% från förr förra året. Så jag har en hel del kort att gå igenom och välja ut dom bästa till tjejernas scrapbooking album. Skickade iaf efter 172 st kort. Plus några förstoringar på tjejerna. I dagsläget har vi inte mycket kort på tjejerna uppe på väggarna. Det är nog bara ett enda tror jag. Så nu ska det bli ändring på det. Dom kort jag valde såg ut som man hade varit hos en fotograf och tagit. Olas kamera är verkligen kanon och ta kort med. Min lilla digitalkamera är skit om man jämför. Hoppas jag får låna den ett tag till. Tror dom vill ha tillbaka den när deras bebis kommer. Men hoppas att vi har fått råd att köpa en egen vid det laget.


Vad händer annars idag då? Jo, tänkte ta det lungt här nu på morgonen. Ebba hade 38,3 i temp utan något febernedsättande i kroppen. Linnea hade 37,8 i temp. Lite feber. Så det blev inget dagis för henne idag heller.

Tänkte åka bort till syrran en sväng sen. Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med tjejernas middagslur. Ebba kan ju inte ligga i någon av våra vagnar. Funderar på att ta med en resesäng dit bort. Vi får se vad klockan är när Carro hör av sig.


Ska försöka mig på att cykla lite ikväll med när tjejerna har lagt sig för natten. Får väl se hur mycket jag orkar cykla nu när jag inte har cyklat på länge. En halvtimma lär det ju säkert bli. Men sträckan kanske blir lite kortare.

Uppdaterar väl bloggen lite under dagen med om jag hinner med.

Av Katarina - 20 januari 2009 00:29

Känner att jag tjatar lite om barnens feber. Men en sak förbryllar mig. Under dagen har Ebba haft som mest 40,8 grader i temp. För en stund sen när jag var inne hos henne och gav nässprej hade hon näst intill normaltemp. Hon fick alvedon vid 17.30 så det borde inte vara så mycket verkan kvar av den i kroppen vid 23-tiden på kvällen. Under dagen har hon fått alvedon när febern har varit hög. Men när man tagit tempen efter någon timma eller ett par så har den legat någon grad under det hon hade när man gav alvedonen. Tycker det känns lite konstigt och annorlunda att det kan skifta så mycket på temp efter alvedon om man jämför dag och kväll.

Var inne och tog tempen en stund efter jag tagit första gången vid elva. Då verkade det som att den var på väg upp igen. Så då fick hon ipren. Tycker den verkar bättre än alvedonen.

Nog tjatat om febern för stunden i alla fall. Ska försöka skriva om något annat framöver.

Kram och god natt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards