Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Katarina - 30 januari 2009 12:08

Nu börjar det närma sig slutet. Nu är det bara en helg bort tills Ebba och pappan sticker iväg till storstan. Kommer nog vara lite nervös här hemma när man går och väntar på hur allt har gått. Ska försöka ställa in mig på att allt ser bra ut. Men vill inte ta ut något i förskott. Vet ju hur besviken jag blir. Det vill jag gärna undvika. Det är bättre att ha en neutral inställning. Kanske lite åt det negativa hållet.

Linnea ska gå som vanligt på dagis på måndag. Så ska försöka få något gjort här hemma, när man kommer att vara helt själv. Antingen städa (om det behövs) eller sätta mig med scrapbookingen. Det vore ett ypperligt tillfälle att passa på när man inte har någon som behöver ens uppmärksamhet.


Av Katarina - 30 januari 2009 12:04

Funderar på att göra ett album till tjejerna med släkt och våra djur i. Tror inte att det blir ett scrapbooking album. Det är ju rätt många släktingar dom inte träffar så ofta. Det blir väl en kombinerad pekbok/album. Då kan tjejerna peka och lära sig vem som heter vad (vissa kan dom ju sen länge). Får se bara när man kan få tid till det och måste också ta kort på dom som ska vara med i albumet. Har inte några kort med personerna i fråga i ett ensamt kort. Hmm, hoppas i alla fall ni förstår hur jag menar.

Av Katarina - 30 januari 2009 11:57

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Kunde inte hålla mig vaken igår framför en film som jag, sambon och Carro tittade på. Började väl slumra till efter 10 någon gång. Skulle gå upp vid 7 för att göra Linnea iordning för dagis och ge välling. Tror klockan närmade sig halv åtta innan jag kom upp. Skit trött då med. Känner mig så trött jämt. Nu kanske sambon förstår att man gör något om dagarna eftersom man inte kan hålla sig vaken på kvällarna framför tvn.

Ikväll blir det nog rätt lugnt. Ska väl fixa till det lite här hemma och dammsuga och torka golven. Mamma och hennes särbo, Carro och Ola och Martina m familj kommer hit i morgon. Vi ska fira både mig och Martina. Jag fyller den 23:e jan och M fyller 1:a feb. Vi brukar i stort sett alltid fira våra födelsedagar ihop. Det ska bli roligt att träffas igen och få umgås. Hoppas bara mamma väljer att åka hem på lördagskvällen och inte stannar över till söndagen. Hon är en liten energitjuv nämligen. Man blir så trött när hon är här. Men rätt roligt ändå.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards