Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Katarina - 11 januari 2009 22:32

Beslutade mig för att sluta att dricka läsk idag. Fast egentligen bestämde jag mig för att sluta igår. Men eftersom jag behövde avslagen cola igår. Gick det helt enkelt inte. Idag höll jag på att glömma bort mig när vi åt mat. Var på väg att ta cola flaskan när någon i familjen påminde mig om att jag hade sagt att jag skulle sluta dricka läsk. Tog saft istället. Kanske inte så nyttigt det heller. Men det smakar ju mycket bättre än rent vatten iaf. Men det är väl en vanesak. Kände ingen sorgsenhet över att dricka saft istället för läsk. Visserligen har det bara gått en dag. Men är fast besluten om att inte dricka mer läsk. Avstår gärna.

Nästa steg är att minska på godiset. Helst sluta med det helt. Men det är svårt när vi har fredagsmys kvällar. Men ska nog kunna hitta något nyttigare och i stort sett lika gott att äta när dom andra smaskar godis.

Har ju mitt viktmål att sträva efter och just nu gör jag inte speciellt mycket för att lyckas nå dit. Så nu är det dags.

Ny vecka med nya tag. Kommer förhoppningsvis hinna uppdatera varje dag ang. träning och hur pass jag har lyckats hålla mig borta från godis och läsk.

Av Katarina - 11 januari 2009 22:24

I morgon är det dags för dagis igen, efter ett tre veckor långt jullov. Ska bli intressant och se hur Linnea reagerar när man ska lämna henne. Hon lär säkert gråta när jag går men sluta så fort dom har gått in med henne.

Ebba får snällt stanna hemma hos mamma till slutet av februari. Gipset ska tas bort 3:e februari. Sen blir det väl lite rehab tid i lugn och ro hemma. Lite extra bad kanske. Vore kul att åka till simhallen med bara henne och bada lite medan Linnea är på dagis. Ska kolla upp lite tider framöver. Vattengympa är ju det allra bästa sättet att träna upp muskler på. Kom visst lite off topic nu. Jag har en tendens till att lyckas med det.

Det kommer bli lite smått stressigt i morgon bitti att få i barnen frukost. På med kläder. Plus ytterkläder och in i bilen och iväg. Får väl helt enkelt ställa klockan på ringning så man kommer till dagis i tid.

Av Katarina - 11 januari 2009 12:13

Tyvärr hinner man inte med att skriva så många inlägg som man skulle vilja. Lagom när man ska sätta sig och skriva händer det något eller att tjejerna är hungriga el dyl. När jag ska skriva inlägg vill jag ha tid på mig och jag vill också lägga hela min själ i det jag skriver. Ett halvdant inlägg är lika med inget inlägg. Försöker skriva ikapp ibland. Men inte ens det hinner jag med nu mer. Men förhoppningsvis kanske allt lugnar ner sig vad det lider.

På måndag ska ju Linnea tillbaka till dagis igen. Så då blir allt lite lugnare om dagarna.

Här är det snart lunchdax. Vet bara inte vad vi ska laga. Har så dålig fantasi.

På återseende.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards