Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Rymt hemifrån

Av Katarina - 20 januari 2009 22:15

Efter att ha haft en diskussion m sambon tidigare ikväll om vad man bör lägga tid på. Det han rabblade upp var: Huset, barnen, hundarna, marsvinen, scrapbooking, tårtbakeriet, vår tid. Ja det var nog allt. Har jag glömt något så var det väl inget viktigt. Jag bara kände att jag lägger ner allt vad fritid heter. Han ansåg indirekt att scrappingen och tårtbakeriet var bara att lägga ner. Det lät så på honom. Men där tar han fel.

Vägrar vara den perfekta hemmafrun som håller hemmet kliniskt rent, står med maten klar när sambon kommer hem från jobbet.

Minns inte ens när sambon städade tillsammans med mig. Det är jag som nästan alltid dammsugar och torkar golven. Disken är det jag som mestadels tar hand om under dagen. Jag tvättar och viker all tvätt. Han lägger inte ens in sina barns kläder i deras garderober.

Under dagen är det svårt att få någonting gjort. Först och främst måste man serva Ebba med leksaker. Hon når dom inte själv när hon sitter i babysittern. Linnea får man passa en del eftersom hon tar sig runt på egen hand. Hon reser sig dessutom mot allt som går att resa sig emot nu med. Idag har hon varit otroligt gnällig och velat vara i knät mycket. När barnen gnäller får jag inte mycket gjort. Kan liksom inte koncentrera mig. Så istället för att göra något vettigt under dagen, blir man sittandes vid datorn. Känner att man bara tar fram allt negativt istället för att ta fram det positiva. Men det är en hel del negativt just nu.

Om jag har tänkt att dammsuga under dagen, är Linnea alltid i vägen. Antingen trasslar hon in sig i sladden m gåstolen el sitter i vägen för dammsugarslangen. Brukar oftast passa på att dammsuga när dom sover. Men då blir deras rum alltid kvar till en annan gång. Den gången brukar dröja länge innan den kommer.


Men nu till det som har med överskriften att göra.

Efter att tjejerna gått och lagt sig, tog jag tag i den rena tvätten som stod nere i källaren. Plockade ihop tjejernas leksaker dom har i vardagsrummet. När jag tittat klart på bygglov, tog jag hundarna och gick bort till syrran. Hade tänkt göra det tidigare idag. Men fick inte för sambon skulle göra annat. Har inte fått någon efterlysning via sms. Så jag tror att han förstod att jag skulle stanna här en stund innan jag går vidare hemåt på min promenad. Han ligger säkert och sover vid det här laget.

Tror han anser att när han kommer hem från jobbet, så behöver han inte göra något mer. Men min arbetsdag brukar sluta när jag går och lägger mig.

Vet inte vad jag ska göra eller säga för att han ska förstå att jag inte gillar upplägget vi har hemma. Får väl fundera ut något.

Jag bara kände tidigare ikväll att jag vill komma hemifrån några timmar och få göra sånt som jag tycker är roligt och dessutom få göra det ifred. Sitta och blogga bland annat. Carro har även visat mig hur man scrappar på datorn. Det verkar rätt roligt det med.


God natt alla bloggare och bloggläsare runt om i Sverige.

 
 
camilla

camilla

25 januari 2009 00:14

Hej. Hoppas han blir mer förstående! Du kanske skulle lämna honom själv ett tag och bara kräva att han gör allt! Stå på dig!! Man måste ju få ha roliga saker som tårtbakning och scrapbooking för att orka med de jobbiga sakerna som att städa t.ex
Ha det bra!!!

http://bymillan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards