Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Ny vecka = Nya tag (kost och träning)

Av Katarina - 18 januari 2009 20:24

Efter en helg fylld med fikabröd av olika dess slag och godis och div. Har även druckit ett par glas med läsk. Fy mig! Så lär jag ha gått upp några kilon. Jag som var så nära att hamna under 90 strecket.

Nu gäller det att ta nya tag och ställa fram motionscykeln. För nu ska det tränas. 30 min 4 ggr i veckan. Helst skulle jag vilja träna varje dag. Men vet att jag lessnar och lägger av då. Men 4 ggr i veckan får det bli till att börja med. Vill jag träna mer är det mycket välkommet.

Ska även ta ner VHSen från övervåningen. Har en kanonvideo med Jane Fonda som jag tränat till tidigare. Funderar på att varva cyklingen med träningsvideon. På så sätt kanske man inte blir uttråkad. Får fundera på hur jag ska lägga upp träningen. Känner mig i alla fall rätt så taggad.

Bara man inte blir dunderförkyld här nu mitt i alltihopa.

Sen tänker jag utesluta läsk, godis och fikabröd i veckorna och unna mig det till helgen om jag är sugen på det. Det kommer bli riktigt svårt med godiset. Men denna gången ska det faan i mig gå.

 
 
Gittan

Gittan

19 januari 2009 03:55

Heja heja Kattis!!!
Du gör precis rätt som tänker hålla igen i veckorna och unna dig gott på helgen. Precis samma tanke har jag och jag nämnde det för min viktcoach och hon tyckte att det var jättebra för varken hon eller jag tror på att hålla sig helt ifrån godis, läsk mm. Jag gör som Anton - käkar lördagsgodis:-) Funkar hur bra som helst. Det är ju lättare att avstå i veckorna när man vet att man får unna sig gott i helgen. På mig funkar det som så att om jag vet att jag får äta godis m m i helgen så blir jag inte alltid lika sugen. Har ju varit läsk- och godisberoende innan och drack ständigt lightsaft innan men när jag var hos tandläkaren i maj förra året så sa hon att lightsaft förstör tänderna jättemycket och sedan dess har jag inte druckit en droppe saft. Saknar det inte heller ett dugg om jag ska vara ärlig. Ska bli kul att följa din viktnedgång - cykla på motionscykel är kanonbra - gjorde det själv för två år sedan och på 4½ månader gick jag ner 19 kg!! Men sedan gick cykeln sönder och det fanns inga reservdelar att köpa för det var en så gammal modell:-(
Krama brudarna:-)
Hej från Gittan

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards