Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under januari 2009

Av Katarina - 27 januari 2009 20:58

Nu är det bara 6 dagar kvar tills Ebba och pappan tar tåget upp till Stockholm för att ta bort gipset och även röntga så att allt ser bra ut. Så nu går jag och hoppas på att allt ska se bra ut på röntgen, så hon kan börja komma tillbaka i muskelstyrka och kunna leka och vara som andra barn igen.


Så jag ber er alla som läser detta inlägget att hålla tummarna för att vänsterbenet ska vara läkt och att spikarna i båda benen sitter kvar där dom ska. Hade jag trott på gud hade jag bett till honom. Men det gör jag ju inte, så det får bli att hålla tummarna istället.

Av Katarina - 26 januari 2009 22:30

När jag, sambon, Carro och tjejerna ätit middag, packade Carro ihop sina saker och vi begav oss bort till henne för att göra ordning hos marsvinen. Tog med mig hundarna. Tänkte slå två flugor i en smäll. Ta ut hundarna på en promenad och fixa med marsvinen.

Slappade en stund först.

Tömde först Optimus bur och påbörjade med golvflockens. Carro fyllde på med nytt strö hos Optimus. Gick ner och tittade på bonde söker fru bröllopet. Blev lite rörd. För det var väldigt fint.

Tog tag i marsvinsrummet igen när programmet var slut. Fixade även ett nytt hus till golvflocken. Optimus hade fått offra sitt till dom innan. Tyckte han kunde få tillbaka det nu.

Nu kan man verkligen säga att Pixla ska ha ungar. Men tror att hon har 3-4 veckor kvar innan ungarna kommer. Men är inte säker. Vi får väl se när dom behagar komma. Bara Pixla och ungarna klarar sig.

Är fortfarande tveksamma om Emmy och Angel är dräktiga. Det syns inget direkt på dom. Så Windex får gå kvar hos golvflocken ett tag till.


Av Katarina - 25 januari 2009 00:08

Hade inte mycket inspiration när jag gjorde den. Så den blev väl helt okej.


Av Katarina - 24 januari 2009 12:07

På förmiddagen ställde jag mig och gjorde en hel hoper med semlor. När jag bakar kan jag inte göra något normalt. Utan måste experimentera lite. Hade köpt färdiga semelbullar. Gröpte ur dom och la i fyllningen jag gjort av det jag gröpte ur bullarna, mjölk och mandelmassa. Väldigt enkelt. Grädden jag skulle spritsa ovanpå geggan hade jag färgat till viss del rosa. Men eftersom jag har så små spritstyllar så blev det inte riktigt så fint som jag hoppats på. Locket ville jag ha lite annorlunda, så jag tryckte ut ett hjärta med hjälp av en pepparkaksform. Visserligen kanske dom semlorna skulle passa bättre till alla hjärtans dag. Men då är ju inte vi hemma.

Det var sambons släkt som kom den dagen. Förutom syrran som är tillsammans m sambons lillebror. Ts pappa och sambo gick först. Ts mamma och man stannade till kvällen. Ola och Carro stannade kvar till midnatt.

När alla barnen hade somnat fixade vi lite kvällsvickning i form av potatissallad, pommes, kycklingvingar (väldigt starka), mimosa- och rödbetssallad. Så gudomligt gott. Vi tittade på körslaget. Tyvärr åkte Magnus ut. Trodde han skulle åka ut för flera veckor sen.

Sammanfattningsvis var även lördagen en hellyckad dag med trevligt sällskap.

Av Katarina - 23 januari 2009 23:45

Idag fyller jag hela 29 år. Fast mycket till födelsedag vet jag inte om det blir. Men å andra sidan fyller jag inget speciellt.

Gick upp vid halv sju eftersom jag, Linnea och moster Carro skulle till Ryhov för att Linnea skulle få sin medicin igen. Det är andra gången som vi åker själva med Linnea. Ebba har fått hoppa över eftersom hon opererats.

Allt gick hur smidigt som helst med medicineringen. Tror det har mest med att sjuksköterskan H jobbade. Det brukar gå smidigt när hon har hand om det. Linnea reagerade inte ens när hon skulle sätta nålen i porten. Vilket annars brukar vara obehagligt för henne och sluta i skrik och en brottningsmatch. Linnea nöjde sig med att leka mycket på golvet med div leksaker och tidningar. Åt bra med lunch. Jag och Carro åt varsin skagenbaguette och drack äppeljuice. Mums!!

När vi var klara på Ryhov åkte vi till Nässjö centrum. Gick in en snabbis på Blå furan. En hobbyaffär som bl.a säljer panduro saker. Köpte en limpenna och 3 limmöss. Påminner om tipexmössen man kan köpa.

Så ska bara ta mig lite tid och sätta mig ner och scrappa lite nu när jag har i princip allt jag behöver. För nu alltså.


När vi kom hem från stan, började jag med tårtan som jag skulle bjuda sambons kusin med familj på på kvällen. Sambon tycker att jag lägger ner för många timmar på varje tårta jag ska baka. Men är lite pedant och framförallt rätt ny på detta med tårtor fortfarande. Och då tar det tid.


Efter en stund när J med familj kommit fikade vi med tårta och kaffe. Satt och pratade i soffan medan barnen lekte och busade runt.

Senare på kvällen när mina små somnat, spelade vi vuxna buzz The BIG quiz. Kommer inte ihåg vilka som vann dom två omgångarna vi spelade. Men kul var det.

Folket började bli hungriga och jag och J åkte in till Nässjö för att köpa pizza till gänget. Det behövdes kände jag. För jag var riktigt hungrig.


Sammanfattning av födelsedagen:

Trots sjukhusbesök fram till lunch och flera timmar av tårtbak, så var det en väldigt rolig födelsedag med mycket trevligt sällskap. Det enda som var trist var att jag inte ens fick blommor av min sambo. Present förväntade jag mig inte, eftersom vi har bokat rum på hotell i februari. Det har sambon och jag givit till varandra i födelsedagspresent. Välbehövligt! Ska bli riktigt mysigt.

Av Katarina - 22 januari 2009 19:27

Mina vovvar.


Av Katarina - 22 januari 2009 17:22

Här kommer lite kort på barnen från årets jul.

Gosedjurskatten (Linneas favort) heter Sudden. Linnea har döpt honom själv. Trummorna blev Ebbas favoritjulklapp i år.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards