Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Dagen i sin helhet

Av Katarina - 29 september 2009 22:32

Idag har det varit en känslosam dag på något sätt. Det hela började när jag hittade Linn Marias - Himlen måste sakna en ängel. Då kom tårarna. Valde låten plus ett par andra sånger på tjejernas dop. Ville att deras dop skulle vara personligt utifrån Ebba och Linnea. Bland annat sjöng vi du vet väl om att du är världefull.

Letade vidare på youtube efter andra sånger som berör mig. Och tårarna kom gång efter gång. Men det var skönt att få gråta av sig lite. Alla har vi ju våra problem och bekymmer.


Varvade youtube med farmen på farmville på facebook. Hade en hel del att skörda och fixa med. Fick några babyelefanter av grannarna. Förstår bara inte hur det kommer sig att man ska ha elefanter på en farm. Passar inte riktigt in. Vi får väl se vad elefanterna har att erbjuda.


Efter hämtningen på dagis blev det fika på Thimons i Nässjö. Satt och tänkte medan vi fikade. Vilka stora tjejer jag har nu. Dom sitter i sina matstolar och dricker ur sina mer och äter bulle och kaka och pratar med mig, Ola och Carro. Så underbart! För en gång skull tänkte man bort allt som är bökigt med att dom bl.a inte kan gå än.

Hela tjejernas uttryck i ansiktet och deras kroppspråk. Hur dom pratar med varandra och med oss andra runt omkring dom.

Sen bar det iväg till Lindex först. Hittade inget som jag kände att varken jag eller tjejerna behövde. Linnea var otroligt grinig under hela Lindex vistelsen. Gick vidare till KappAhl. Där hittade jag två pyjamasar till tjejerna. Den ena (med komönster) har Linnea på sig nu när hon sover. Den andra jag hittade är rosa med apa på. Sen blev det raggsockar till tjejerna.

Carro hittade desto mer till Neo. Riktigt fina kläder blev det.

Handlade lite på ICA kvantum innan det bar hemåt för att laga mat.


I morgon ska jag och Ebba åka till Jönköping för medicinering. Linnea får vara på dagis. Från det att dom bryter sig eller opereras måste det gå 6 veckor innan dom får medicin igen. Det finns risk för att skelettet kalkas ur annars. Det blir 6½ vecka tills det är medicinering igen. Vill inte behöva åka med ett barn i taget. Det är tillräckligt med läkarbesök och resor som det är.


Nu hägrar snart sängen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards