Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under augusti 2009

Av Katarina - 25 augusti 2009 10:58

Här hemma blir det lätt så att man lägger saker där man står. Som exempel på köksbänken i köket, sekritären i vardagsrummet, spishällen i v-rummet, trappan upp till övervåningen. Jag är själv delaktig i nerstökningen. Även fast det är fint och rent för övrigt, ser allt så tråkigt ut pga diverse reklam, andra papper och div. småprylar. Gah! Jag blir galen.

Tror vi får införa städdagar här igen.


Har ni städdagar hemma? Hur funkar det?

Av Katarina - 25 augusti 2009 08:34

  • bädda rent i sängen
  • tvätta/vika tvätt
  • ta hand om disken
  • troligtvis dammsuga

Helt enkelt bara sånt man måste göra. Känns så lagom roligt.

Men någon måste göra det.  


Av Katarina - 24 augusti 2009 23:02

Eftersom jag ska vara duktig och börja röra på mig mer. Har till och med skrivit upp i almanackan vilka dagar jag ska träna. Mest för att jag ska få det gjort. Blir lätt att man skjuter på det och tänker att jag tar det i morgon.

Så ikväll besteg jag mördarmaskinen. Eller som det egentligen heter: motionscykel.

Råkade välja fel program ikväll. Det programmet har jag aldrig cyklat till innan. Ramp tror jag det heter. Hade motstånd 6 som värst. Då kändes det otroligt tungt. Men jag drack lite vatten och trampade på.


Resultatet:

1,5 mil på 38,08 minuter,

277 kcal brända.


Bra Katarina! Du är duktig!

Av Katarina - 24 augusti 2009 16:55

Förstår inte varför jag oroade mig så dant för hörselundersökningen tidigare idag. Allt gick galant! Båda tjejerna fick sina öron godkända. Vi ska tillbaka om ett år igen. Det är lite lagom långt emellan gångerna. = D

Först fick dom höra på ljud, mörka och ljusa. När dom tittat åt rätt håll, fick dom se en snutt av pippi långstrump. Audionomen mätte även ljud inne i örat med en sån där apparat som används på nyfödda på bb.

För att tjejerna var så duktiga, fick dom varsin liten sak. Ebba valde en glittrig sköldpadda och Linnea valde ett glansigt klistermärke.

Av Katarina - 24 augusti 2009 10:06

...varje måndag får jag ingenting gjort. Det är som att man sitter av tiden tills tjejerna kommer hem från dagis. Det är så tyst och ödsligt här hemma på måndagarna. Om man jämför med hur helgen har varit, då alla är hemma + några till oftast. Till och med hundarna är trötta idag efter helgens bus och utevistelse. Det enda som hörs är suset från databurkens fläkt. Kanske borde ta en sväng med dammsugaren nu när tjejerna inte är hemma. Får nog sitta här och försöka övertyga mig själv att det är roligt att dammsuga.

Jag vill, jag kan, jag ska!!!     Eller inte!

Av Katarina - 24 augusti 2009 09:04

Idag är det dags. Det jag är mest rädd och orolig för. Tjejerna ska på hörselundersökning. Som en del i handikappet kan OI-barn få hörselnedsättning. Men jag tror inte det kommer för än i skolåldern om det över huvudtaget kommer alls.

Vet inte riktigt varför jag är rädd för att få beskedet att dom har nedsatt hörsel. Min farfar hade hörapparater på båda öronen. Det var väl inget fel med det. Han var min farfar ändå. Liksom Ebba och Linnea kommer att fortsätta att vara mina tjejer, fast dom har hörapparat. Om det nu kommer att bli så.

Jag hoppas bara att Ted tänker följa med. Lite lättare att ta ett barn var. Vill inte att det ska bli som hos tandläkaren. Att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på.


Skriver en uppdatering i eftermiddag om hur det har gått hos audionomen.

Av Katarina - 23 augusti 2009 15:36

Till Fredrik och Kristina:

Vilken av typerna har Erik? Ebba och Linnea har typ 3. Men i benbrottsväg känns den inte så svår som alla säger. Dom har haft förhållandevis få benbrott.

Visste ni redan under graviditeten att er kille hade OI? Eller fick ni reda på det vid ett senare tillfälle?

Vi fick reda på det när tjejerna var 3 dagar gamla. Men det syndes redan i magen att benen var korta och kurverade som det så fint heter. Framförallt lårbenen då. Men då visste inte läkaren varför dom var korta.


Vi har 5 operationer framför oss under hösten. Ett lårben på Linnea och båda underbenen på båda barnen. Det är ju inget man direkt längtar efter, men det ska bli skönt att få det gjort.

Det tråkiga är det nu är det ju bara Henrik kvar som OI-läkare.


Hoppas vi hörs av snart igen! Kul att utbyta erfarenheter. Om ni vill det vill säga.

                   / Katarina


Av Katarina - 22 augusti 2009 20:13

Idag har jag varit i Vetlanda hos min nyblivna arbetsgivare.

Jag ska sälja heminredningsprodukter hemma oss människor. Så kallade home partyn. Ska bli riktigt kul. Har varit borta från arbetslivet rätt länge nu. Lagom när man har fått något jobberbjudande (oftast från svärmor), är det någon skitunge som bryter sig. Då har det blivit operation och hemma minst två veckor.


Fördelen med detta jobbet är att det är kvällstid alt. helg. Så då blir det inga problem med tjejerna. Då spelar det ingen roll om någon är hemma från dagis. Det känns kanon. Ingen behöver vara borta från jobbet.

Jag ska försöka satsa på att få två partyn i veckan. Det känns rätt lagom än så länge. Sen får vi se hur stor efterfrågan det är.


Har fått hem baskollektionen och får säsongskollektionen om ett par veckor. Tycker det är så läckra grejer vi ska sälja. Det mesta är i min smak. Tur att arbetsgivaren och jag har samma smak.

Gå gärna in och titta vad det är vi ska sälja. http://www.hemodesign.se

Sidan är fortfarande under uppbyggnad. Fler bilder kommer inom kort. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards