Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Katarina - 5 augusti 2009 21:12

Idag efter dagis åkte vi (jag, tjejerna, Carro och Neo) ut till ett ställe utanför Fredriksdal, där Ted är och gräver för tillfället. Lovade tjejerna redan igår att dom skulle få åka bandare. Dom blir helt lyriska när dom ska få åka med i grävmaskinen.

Dom vi var hos har höns ett 20-tal höns. Tror varken Ebba eller Linnea har sett höns irl innan. Hönsen var rätt "tama" eller hur man nu ska kalla det. För när vi kom fram till nätet dom nästan alla rusande mot oss. Ebba fick smärre panik vid första mötet. Hon tryckte sig bakåt i vagnen och ruskade på huvudet och sa nej. Det gick mycket bättre lite senare vi var och tittade på hönsen igen. Linnea där emot är mer kavat. Satt framåt lutad och tittade intresserat på dom. Hon härmade deras läten.

Jag lovade tjejerna att vi skulle åka tillbaka dit och titta på hönsen fler gånger. Med oss hem fick vi fina bruna ägg.


Av Katarina - 5 augusti 2009 11:15

Sitter och väntar på att Carro ska mata Neo. Sen ska vi gå ner till tvättstugan och bära ut allt löst som står på golvet.

Det blir ingen ommålning just nu. Vi ska måla om "hallen" nere i källaren först. Ted ska ha sitt kontor där nere. Det ska bli så skönt att få bort datorn och diverse kontorsprylar från vardagsrummet.

Men under tiden jag väntar på att få tvättstugan ommålat har jag tänkt att städa ur och rensa färdigt och sen skura golvet riktigt noga. 

Just nu är det mycket sand och katthår på golvet. Bara jag får göra som jag vill, blir jag nöjd. Lägger sig Ted i, tröttnar jag oftast. För han brukar oftast ändra på mina idéer. Det gillar jag inte.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards