Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Katarina - 20 augusti 2009 23:50

Nu har jag äntligen tagit tag i min träning och diet igen. Hade en liten svacka i samband med Linneas operation och lite före och efter den. Tog mig inte för så mycket då.

Men nu är jag på G igen. Det är väl några gånger jag har börjat om nu.

Men skam den som ger sig!


På dagen har jag cyklat två rundor med tjerna bak i kärran. Rätt svettigt i värmen och med dom relativt tunga ungarna bak. Det är ändå vagnens vikt plus Ebba och Linneas 20 kg tillsammans.

Nu ikväll var det träningsdags på motionscykeln. 

12,1 km på 30 min, 209 kcal brända.

Känner mig riktigt duktig. Har väl bränt några kcal när jag dammsög nästan hela huset idag med.


Bravo Katarina!!! Du ÄR duktig!

Av Katarina - 20 augusti 2009 23:38

...är spjälsängarna ett minne blott. Vi körde först en provnatt på deras små madrasser. Det funkade kanon. Förutom att jag tyckte att madrasserna var lite för små. Så nu ikväll drog jag ner två 80x200cm madrasser från vinden. Lite bökigt att bädda underlakanet. Tänker köpa lakan med resår. Det är mycket smidigare.

Ebbas madrass kommer att vara fullängd på i fortsättningen med. Där kommer det bli lite myshörne aktigt. Med kuddar och sånt. Linneas madrass ska kapas av ca 30 cm på i alla fall. Fast det jobbiga då, är att inte lakanen med resår funkar så bra. Men det är väl bara att testa och se.


Lite mer stimmigt idag vid läggningen. Linnea ville inte riktigt ligga på kudden, utan sätta sig upp ideligen. Hon var rätt uppspelt med. Låg hos henne en liten stund när hon vaknade till efter någon halvtimmes sömn.

Mysigt!



Av Katarina - 20 augusti 2009 07:51

I natt när jag surfade runt lite gick jag in på geblod.se. Där anmälde jag mig som ny blodgivare. Har länge funderat på att bli blodgivare. Tror att jag började fundera på det när tjejerna var små och fick blod inför en operation. Min sambo är blodgivare sen ett bra tag tillbaka också. Det är väl han också som har fått mig att fundera på det. Det är inte så att vi sitter och pratar om blodgivningen här hemma. Men man tänker ju på det i samband med att han åker och ger blod.

Så nu är det bara att vänta på att någon ska höra av sig, så man kan komma och ta lite prover och svara på frågor.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards