Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Katarina - 19 augusti 2009 23:44

Ikväll sover tjejerna på spjälsängsmadrassen nedanför spjälsängen. Tänkte att det var en bra mjukstart inför det riktiga bytet från säng till madrass. Om det inte skulle funka, så skulle det ju bara vara att lägga i madrasserna i sängarna igen och vänta till ett senare tillfälle.


Vi kom hem från svärfar och C strax innan nio. Så tjejerna var nog rätt trötta men inte griniga. Läggningen gick näst intill perfekt. Pyjamas på, ligga på madrassen och vänta på vällingen, dricka välling och lyssna på saga på cd. Sen gick jag in och satte mig och läste några korta sagor. Ebba somnad under tiden jag läste och Linnea strax efter jag läst färdigt.

Medan tjejerna skulle vänta på vällingen "rymde" Linnea till leksaksgaraget. Men sa åt henne att gå och lägga sig. Givetvis gjorde hon inte det. Så jag lyfte henne helt enkelt tillbaka till madrassen. Inga protester och inget gnäll. Vi får väl se hur det blir dom kommade kvällarna.

Punkt slut!



Av Katarina - 19 augusti 2009 23:27

Det känns inte riktigt som jag har hittat rätt bloggnamn till min blogg. Har ändrat ett par gånger. Vill ha någon som symboliserar mig. Inte mig som person kanske. Utan något som är jag. Bloggnamnet nu (Mamma till tvillingtjejer med benskörhet) förtillfället känns lite deppigt på något sätt. Och så vill jag inte att det ska uppfattas. Jag vill att folk ska vilja gå in och läsa min blogg och uppfatta den positiv med. Inte bara deppighet och jobbigt. 

Givetvis får jag ju tänka på det när jag skriver också. Vilket jag för det mesta gör. 

Tips mottages gärna på hur man väljer rätt bloggtitel.

Hur tänkte ni andra när ni startade upp er blogg?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards