Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Katarina - 14 augusti 2009 14:59

Funderar allvarligt på att ringa någon som kan komma hem och städa grundligt här hemma. När man städar här hemma, så blir det på sin höjd dammsuget, torkade golv någon gång ibland. Damma gör man väl när det verkligen blir kris på dammfronten.

Eftersom sambon jobbar, tycker nog han att jag ska göra det mesta. Han har inte sagt det. Men jag tror det är så han tänker.

Ett tag införde vi två städdagar i veckan. Men det rann ut i sanden.

Borde väl ta tag i det nu igen. Det är så mycket tråkigare att städa själv.



Av Katarina - 14 augusti 2009 13:11

I morse när jag satt på golvet i tjejernas rum och vek tvätt, höll Linnea på att kava med hennes dockvagn över tröskeln ut till hallen.

Helt plötsligt säger hon. Fan! Jag tänker, jag säger inget, då kanske hon slutar. När hon kavat lite till och bökat massor på tröskeln. Säger hon: Fan, inte heller!

Då kunde jag inte hålla mig för skratt. Det kom så spontant och självklart. 

Hon kunde ju inte få över dockvagnen, så då var hon tvungen att bli lite arg och det uttryckte hon med ord.

Pga att jag skrattade, var hon självklart tvungen att säga fan några gånger till.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards