Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under augusti 2009

Av Katarina - 4 augusti 2009 09:46

När tjejerna fyllde år fick dom en del pengar istället för presenter. För en viss del av pengarna köpte vi den här cykelkärran.

En kanoninvestering. Tjejerna älskar att åka i den. På något sätt känner man sig lite friare nu. Trots att man har både vagn och bil att ta sig fram med. Känns lite roligare att kunna ta cykeln och dra iväg en sväng.

Funderar på om man ska packa ihop en liten picknick väska och cykla iväg en sväng till badplatsen någon dag. Det skulle vara mysigt.

Av Katarina - 3 augusti 2009 20:58

Idag var det dags för medcinering igen. Tjejerna skulle egentligen varit på dagis idag. Första dagen efter sommarlovet. Men istället fick det bli en halvdag i Jönköping på Ryhov.

Den här gången gick det riktigt bra. Det gick att prata med tjejerna. Visst grät dom när nålen skulle sättas. Men det gick mycket bättre än det gjort tidigare. Så det kändes bra i mammahjärtat efter dagen på sjukhuset.


Efter medicineringen åkte vi och mötte Carro, Ola och Neo utanför Coop. Vi åt mat på Dragon tillsammans. Mycket gott och mättande. Sen gick vi en sväng i affären och handlade diverse.


Lite senare på kvällen tog vi en cykeltur bort till fam Johannesson/Svensson för att snacka lite.

Av Katarina - 2 augusti 2009 23:46

Idag har jag varit riktigt duktig. Trodde denna dagen skulle gå i deppighetens tecken med tanke på kommande vecka. Men så blev inte fallet. Kan ha med och göra vad jag har sysselsatt mig med under dagen.

Jag har tvättat 4 maskiner tvätt. Hängt lite och tumlat det mesta. Vikt och lagt in två maskiner tvätt. Städat tjejernas rum (nu har det blivit stökigt igen) och plockat undan lite i dom övriga rummen i huset.

Jag, sambon och tjejerna tog även en cykeltur bort till svärfar och C på en fika helt spontant.

Medan tjejerna sov började jag rensa nere i tvättstugan som varit belamrad med förråds grejer. Bl.a sånt som vi förvarat hos Carro och Ola. Sen en massa gammal som bara ligger och samlar damm. Rensade hej vilt där nere. Kändes otroligt skönt. Hittade sambons inlines. Så nu får man se om dom kommer användas något.

Tog några pausar och gick upp till datorn några korta stunder. Är inte riktigt färdig med rensningen. Sen ska jag ge mig på lagerhyllorna som står där nere med. Tror det kommer bli riktigt bra där nere sen.

Jag har en förhoppning om att vi (läs sambon) ska inom en snar framtid måla om i tvättstugan. Då skulle jag vilja ha ljusa väggar och grått golv. Det skulle bli luftigt och snyggt.


När tjejerna vaknat cyklade vi bort en sväng till Carro och Ola för att se hur långt Ola kommit med renoveringen av gårdshuset. Gick in en stund och tittade lite på tv och tjejerna lekte på golvet.


Nu på kvällen blev det kinamat. Det var verkligen välförtjänt. Efter allt slit man gjort.

När tjejerna lagt sig, blev det film och lite godis. Åt för en gång skulle inte speciellt mycket. Passade även på att cykla lite på motionscykeln medan jag tittade på filmen. Cyklade i 30 min.


Idag är nog första dagen på länge som jag är riktigt nöjd med mig själv. Har gjort en massa nytta här hemma och samtidigt velat göra det hela dagen igenom.


Av Katarina - 2 augusti 2009 14:13

Det är inte bara tråkiga saker som händer kring Ebba och Linnea.

Deras språkutveckling utvecklar sig otroligt snabbt. Båda kan göra sig förstådda på bara två ord. Dom använder sig mest av två ords meningar. Men även tre och fyra ibland. Tjejerna har även börjat prata lite med varandra med. Den andra kanske inte svarar tillbaka, men det kommer väl det med vad det lider.

Båda är som svampar. Suger åt sig allt man säger.

Det är sånt man får komma ihåg när allt känns jobbigt. När det bara är en massa läkartider inbokade och tråkiga resor till Stockholm.


Ni är så duktiga Ebba och Linnea!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards