Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Katarina - 11 januari 2010 22:44

Det tog inte många dagar innan jag föll dit för godisbegäret. Men har försökt att inte dricka läsk. Utan hållt mig till juice i väldigt måttlig mängd. Samt vatten. Tyvärr lite för lite av den varan.

Godiset där emot är det jobbigare att avstå. Läsken saknar jag inte så mycket. Drack förvisso ett par glas i helgen till tacosen. Har nu valt att ändra på det här med den godisfria månaden. I dagsläget kommer jag inte klara av det. Har verkligen försökt. För mig blir det så här, att när jag INTE "får" äta en viss grej. Finns det inget som jag är så sugen på som just det jag inte ska äta. Precis så kände jag ett par dagar in i januari. Därför har jag nu valt att "belöna" mig med godis antingen på fredagar eller lördagar. Tävlar inte och vill inte tävla heller vem som är duktigast på att avstå godis. Livet ska levas och godis är för gott för att avstå från.


Har haft ont i halsen från och till i snart två veckor. Det kommer några dagar. Då hoppar jag träningen. I slutet på förra veckan kändes allt som vanligt igen. Så då tänkte jag att då sätter jag igång med träningen igen på måndag. Vaknar med ont i halsen igen och känner mig helt tjock i halsen. Visserligen har det släppt och känns knappt alls.


Är det någon som vet om det är okej att motionera när man känner av halsont? Vill ju träna järnet nu när jag har bestämt mig för att nå min målvikt till sommaren.


Nu till det konstiga. Eftersom jag varken har kunnat träna eller lyckats hålla mig ifrån godis sen ett par dagar in i januari, tycker jag att det inte borde ha hänt så mycket med vikten. Men jag har gått ner över förväntan ändå. Och det är mer än ½ kilo i veckan, som jag har som mål att gå ner i vikt.


1:a januari 95,5 kg

3:e januari 94,2 kg

11:e januari 92,9 kg


Så på 10 dagar har jag gått ner 2,6 kilo (nöjd så det heter duga)

Av Katarina - 11 januari 2010 11:30

I natt har man fått sova bättre än på länge. Visserligen har jag inte sovit överdrivet många timmar. Linnea vaknade runt ett i natt. Ebba vaknade av Linnea. Dom fick ljummet vatten för slemmet i halsen, nässpray och så satte jag mej och läste en kort saga. Linnea somnade om först. Fortare än jag trodde. Ebba fick jag påminna om att hon skulle lägga sig på sidan och försöka sova. Gick och la mig vid två. Någon gång tidigt i morse eller i natt någon gång kom Linnea in. Hon somnade om direkt. Sen vaknade vi vid halv nio när Ebba kom in och ville komma upp i sängen.

Idag är jag pigg, Linnea piggare och Ebba piggast.


Nu står medicinering på schemat. Sen ska här dansas via Nintendo Wii.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards