Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Katarina - 3 januari 2010 17:56

För länge sen bestämde jag och en kompis att vi skulle ha en godisfri månad någon gång framöver. Sen bestämde vi att den godisfria månaden skulle infalla i januari. Allt godis är uteslutet med undantag för popcorn någon gång ibland. Läsk är inte att tänka på. Fika är okej, men inte för ofta och för mycket.

Tränas ska här göras också. Ca 4 ggr/veckan. Men tyvärr har jag lyckats få ont i halsen. Så hittills i år har jag tränat 1 gång. Känns trist nu när jag verkligen är laddad.

Har ett mål som jag vill eller snarare ska nå. Är mycket motiverad. Helt klart mer motiverad än tidigare.


Vägde mig 1:a januari eftersom det var första dagen på den nya livsstilen och första dagen på den långa resan mot ett hälsosammare liv.

I matväg ändras inte jättemycket. Försöka äta regelbundet och mer grönt på tallriken.


Vikt 1:a januari 95,5 kg (hua vad mycket)

Vikt 3:e januari 94,2 kg


Ett mål jag har är att gå ner ½ kg i veckan. Tycker det är realistisk och möjligt att uppnå. Men jag kommer inte att nedslås om jag någon vecka inte går ner det där halv kilot. Då ska jag kämpa ännu mer till veckan där på.


Men kan inte säga att detta är ett nyårslöfte. För det känns inte som det. Och jag vill inte lova något. Det här är för min skull och ingen annans.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards