Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Katarina - 8 januari 2010 09:43

Linnea hade svårt att komma till ro. Somnade ganska fort. Men sen vaknade hon ganska snabbt och var jätteledsen. La in henne och kunde söva om henne. Men hon vaknade ganska omgående igen. Så det var bara att bära in henne till vår säng. Tror hon strulade lite under natten.

Vet att jag tog av henne nattskenan tidigt i morse, för att jag trodde att det var därför hon strulade.

Nu på morgonen när vi varit vakna en stund, ser jag att Linnea hade en massa röda prickar på kroppen. Väldigt många är det innanför blöjan.

Är bara sur att inte båda hade det samtidigt. Så nu får Linnea lite längre "jullov". Ebba börjar som vanligt på dagis igen på måndag. Linnea börjar nog på måndagen veckan efter. Då borde alla prickar ha torkat ut.

Av Katarina - 8 januari 2010 00:32

Har så mycket kul och för mig mycket viktiga saker att skriva om. Men just nu känner jag att jag inte hinner skriva om det. Det lär bli långa inlägg.

Kan väl säga som så här just nu. Det finns en person som är jätteviktig för mig. En person som jag vill ska lyckas med sitt liv med allt var den företar sig. Den personen har kommit en bra bit på väg. Har gräv sig upp från en väldigt djup grop. En person som vill och går sin egen väg. En person som säger vad den tycker. En person som jag ser upp till. Jag ska berätta i ett annat inlägg varför den personen har så stor betydelse i mitt liv. Tills dess får ni undra vem jag menar.

Av Katarina - 8 januari 2010 00:22


  • Att resan till Jönköping gick skitbra. Hatar verkligen att köra i halt väglag. Har undvikit det väldigt länge nu. Alldeles för länge. Så länge att jag har blivit rädd för det. Men nu är jag på banan igen. Och tänker var ett med minibussen när det är halt hedanefter.
  • Att Linnea var jätteduktig på ortoped tekniska när vi provade hennes nattskena till foten.
  • Att jag bor i ett hus som är varmt och skönt och att min familj har mat på bordet varje dag. Det finns så många där ute som inte har varken eller.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards