Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Katarina - 14 januari 2010 23:10

I kväll var det dags igen för lite cykling. Var inte direkt laddad. Men så fick jag en idé. När vi var i Ullared köpte jag Sex and the city filmen. Har visserligen sett den innan. Men den är så gudomligt bra. Sambon gillar inte direkt sånna filmer, så det blir ju aldrig av att man sätter sig och tittar på den.

Annars när jag cyklar brukar jag titta på något play program. Ganska smidigt egentlgen, eftersom man "missar" en del program på kvällarna. Men det tar ju en stund att hitta rätt program och det känns lite onödigt.


Så därför tog jag med mig sex and the city filmen istället. Nu har jag något att längta till. Tror att jag lättare kommer upp på cykeln nu. Fast filmen tar ju slut någon gång också. Men då får jag helt enkelt hitta en ny "tjej"film som jag kan se.

Fördelen ikväll var att jag koncentrerade mig på filmen istället för att cyklingen kändes jobbig och kilometrarna sniglade sig fram. Första gången jag tittade på cykeldisplayen hade jag cyklat halvvägs.

Så det rekomenderar jag starkt. Titta på en favoritfilm medan ni cyklar eller vad ni nu motionerar med. Det känns klart lättare med något bra framför ögonen.


Ikväll blev det 1 mil på 25,34 min och 174 kcal brända. Inte mycket kan tyckas. Men mer än inget säger jag.


Funderar på att gå upp tidigt i morgon innan frukost och cykla en mil. Mest för att få se filmen då. Sen bränner man mer kcal innan frukost. Och det är bra.

Av Katarina - 14 januari 2010 09:01

Det är så drygt att bara vänta ut Linneas sista vätskefyllda vattkoppor. Hon hade två kvar igår. Då hoppades jag att dom skulle ha hunnit torka tills idag, så båda tjejerna skulle kunnat gå till dagis idag. Det såg ut som att den ena var torr idag på morgonen. Men inte den andra dock. Men hoppas på i morgon istället. Det skulle vara så skönt med några timmar själv här hemma igen. Det var ett tag sen nu.

Dessutom märker man på tjejerna att det börjar bli dags att få åka och leka och sjunga på dagis igen.


Eftersom allt blir så tokigt med Linnea när jag ska hämta Ebba klockan två. Linnea somnar i bilen, sover medan jag hämtar Ebba i dörren på dagis. Tur att man har så bra personal på tjejernas avdelning. Svårt att få Linnea att vara vaken på vägen hem. Det är inte lätt att försöka hålla någon vaken medan man kör. Ebba somnar också i bilen på vägen hem. Men en kvart sovandes på dagen gör ingen skillnad på nattningen på kvällen. Där emot funkar inte Linneas långa sovtid på dagen. Sist var hon vaken ända till kl. 21 på kvällen för att hon hade sovit i bilen vid hämtningen. Därför har jag valt att ha Ebba hemma från dagis också, i väntan på att Linnea ska bli frisk.


Idag har tjejerna beställt gul play-doo-lera. Så det blir nog till att sätta fart med påklädning och medicinering nu, så leran blir gjord innan lunch.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards