Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Märkligt men riktigt kul

Av Katarina - 11 januari 2010 22:44

Det tog inte många dagar innan jag föll dit för godisbegäret. Men har försökt att inte dricka läsk. Utan hållt mig till juice i väldigt måttlig mängd. Samt vatten. Tyvärr lite för lite av den varan.

Godiset där emot är det jobbigare att avstå. Läsken saknar jag inte så mycket. Drack förvisso ett par glas i helgen till tacosen. Har nu valt att ändra på det här med den godisfria månaden. I dagsläget kommer jag inte klara av det. Har verkligen försökt. För mig blir det så här, att när jag INTE "får" äta en viss grej. Finns det inget som jag är så sugen på som just det jag inte ska äta. Precis så kände jag ett par dagar in i januari. Därför har jag nu valt att "belöna" mig med godis antingen på fredagar eller lördagar. Tävlar inte och vill inte tävla heller vem som är duktigast på att avstå godis. Livet ska levas och godis är för gott för att avstå från.


Har haft ont i halsen från och till i snart två veckor. Det kommer några dagar. Då hoppar jag träningen. I slutet på förra veckan kändes allt som vanligt igen. Så då tänkte jag att då sätter jag igång med träningen igen på måndag. Vaknar med ont i halsen igen och känner mig helt tjock i halsen. Visserligen har det släppt och känns knappt alls.


Är det någon som vet om det är okej att motionera när man känner av halsont? Vill ju träna järnet nu när jag har bestämt mig för att nå min målvikt till sommaren.


Nu till det konstiga. Eftersom jag varken har kunnat träna eller lyckats hålla mig ifrån godis sen ett par dagar in i januari, tycker jag att det inte borde ha hänt så mycket med vikten. Men jag har gått ner över förväntan ändå. Och det är mer än ½ kilo i veckan, som jag har som mål att gå ner i vikt.


1:a januari 95,5 kg

3:e januari 94,2 kg

11:e januari 92,9 kg


Så på 10 dagar har jag gått ner 2,6 kilo (nöjd så det heter duga)

 
 
Ingen bild

Anonym

12 januari 2010 00:07

Man ska inte träna när man har halsont, kan bara försämra saker. Men vid förkylsning så funkar det med lugnare träning...

 
Ingen bild

Flingungen

12 januari 2010 00:59

Ang. att "tävla" så är det absolut INTE det jag håller på med i alla fall! Man ska göra det som känns bäst för en själv. Om du vill äta godis så gör det, det är ingen som tittar snett på dig för det. Vi är alla olika och ibland kan man stå emot frestelser, ibland fungerar det inte. Bästa är att göra det som känns bäst för en själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards