Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Äntligen

Av Katarina - 20 januari 2010 09:38

Igår när jag kom till dagis för att hämta tjejerna, satt tjejerna och lekte med dockhuset. Gick och satte mig hos dom. Vid dockhuset fanns det ett lågt bord. Max 20 cm högt.

Helt plötsligt ställer sig Ebba upp på båda fötterna. Visserligen stödde hon sig väldigt mycket med magen på bordet. Men just momentet. Hon har inte direkt visat något intresse av att stå på fötterna innan. Hon har max satt ner en fot i golvet och stått på knä med det andra benet. Jag hoppas att hon fortsätter träna vid bordet på dagis lite varje dag. Ebba har alltid varit den som har haft svagast muskler. Tror att det blev så när hon bröt sig för lite mer än 1½ år sen och var först vadderad några veckor. Sen ny operation en månad efter första op. Totalgipsad i 4 veckor. Sen tog det ytterligare nästan en månad innan hon rörde sig obehindrad. Stel så det hette duga.

Men nu hoppas jag för Ebbas skull att hon får träna upp sina muskler och i och med det belasta sitt skelett så det blir ordentligt starkt.


Kämpa på Ebba liten!

 
 
Gittan och Anton

Gittan och Anton

23 januari 2010 15:15

Stort GRATTIS på 30-årsdagen Kattis!!

Grattiskramisar från Anton och Gittan

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards