Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Då var det kört

Av Katarina - 5 januari 2010 14:57

Hade bestämt mig för en godisfri månad. Men igår var det kört. Hade sån jäkla huvudvärk igår. Hade provat både mycket vatten och huvudvärkstabletter. Men ingenting funkade. Höll på att bli galen. Så då nallade jag lite godis ur skåpet. Efter en liten stund var huvudvärken borta. Frågan är nu om jag hade huvudvärk för att jag minimerat sockerintaget. Frågan är också om huvudvärken hade försvunnit ändå utan att ha ätit godis.

Men saken är den att jag känner mig misslyckad till max. Jag klarade inte det jag hade bestämt mig för. Jag är inte sååå envis och jag har ingen karaktär. Hur ska jag då lyckas med att nå mitt mål ifall jag misslyckas efter knappt en vecka?


Nu laddar jag om och tänker bra tankar och försöker cykla lite igen. Halsen gör inte något vidare ont och det känns inte som att jag ska bli mer förkyld. Så kör lite lugnt ikväll.

 
 
Ingen bild

Flingungen

5 januari 2010 15:57

Jag VET att du kan fixa att i alla fall skippa godis i veckorna. Men du måste tro på det själv för att det ska fungera, tror jag! Hur som helst, du HAR ju i alla fall trappat ner på godisintaget - DET är ju skitbra, eller hur? Försök se det positiva bitarna i alla fall! Du är INTE misslyckad!!!

/Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards