Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Gjort idag + BVC besöket

Av Katarina - 28 januari 2009 21:07

  • Varit på BVC m barnen
  • tvättat några maskiner tvätt
  • handlat
  • plockat upp barnens alla leksaker som låg utspridda överallt
  • dammsugat
  • sist men inte minst, tagit hand om barnen

Nu kanske ni undrar vad en sån här tråkig lista ska vara bra för. Mest är det för att jag själv ska se vad och hur mycket jag har gjort. För att kunna känna att jag har varit duktig. Man måste berömma sig själv. När berömmet utifrån uteblir.


BVC besöket gick bra. Ebba blev misstänksam när vi kom in hos K på BVC. Började skaka på huvudet och ville inte alls titta på K och A. Förstår henne, det har varit en hel del med sjukvård för Ebba på kort tid. Men tyckte hon tinade upp rätt fort. Båda barnen fick leka med något som såg ut som rundstavar som var placerade i en kloss m hål i. Båda klarade galant att ta upp dom och även sätta i dom i hålen igen. Dom skulle göra det med båda händerna.

A frågade vilka ord dom kunde. Jag fick rabbla en hel del ord. Glömde några också. Ett 18-mån barn bör kunna 8-10 ord. Så där blev det väl MVG för mina. Hihi!! Sen fick dom även peka på magen, näsan, öra, navel. Men som vanligt är dom inte lika medgörliga borta som hemma. Linnea vägrade peka på näsan. Medan Ebba gjorde fast det inte var hennes tur. Men magen och naveln och örat pekade hon på iaf. Ebba klarade näsan och magen. Men hon är lite avig m människor hon inte litar på eller känner.

Sen var det vägning och mätning av Linnea. Hon vägde 9660g och var 67,2 cm kort. Har hakat upp mig totalt på att hon var kortare än jag trodde. Trodde i alla fall att hon var 70cm vid det här laget. Men så är det alltid. Vill väl att dom ska vara längre än dom är.

Ebba kunde inte varken mätas el vägas eftersom hon har gipset. Så vi ska tillbaka i början av april och mäta och väga henne. Det är inte så stor idé att väga Ebba nu när hon inte har så mycket muskler i benen längre. Utan vi tar det när musklerna har byggts upp igen. Tror det blir vägning och mätning av Linnea med. Vill se att hon växer lite iaf.

Ebba fick först 1 års sprutan. Först sa hon inget men blev ledsen när vätskan började sprutas in. Hon fick lugna ner sig en stund innan det var dags för spruta nr 2, 1½ års sprutan. Hon började skrika direkt. Tror inte ens K hann sätta nålen i armen på henne.

När Linnea skulle få sprutorna, togs dom båda två i vardera lårben samtidigt. Tror hon inte direkt började gråta. Möjligtvis när allt var stort sett klart. Hon protesterade mest genom att sparka med benen.

Det var väl det hela.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards