Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Träning och avsaknad av energi

Av Katarina - 27 oktober 2008 23:16

Jag måste verkligen börja träna. Gillar verkligen inte att titta mig i spegeln allra helst inte helkroppsspegel. Har 15kg ner till min målvikt. Men hur ska jag ta mig till målet när jag varken har motivation eller orken. Ebba och Linnea tar all energi ifrån mig. Och lämnar verkligen ingenting kvar åt mig själv. Det finns mycket som jag har funderat på att det här skulle jag vilja göra. Åka till simhallen och simma eller ta en promenad på egen hand el bara med hundarna. Som just nu verkligen behöver aktiveras. Går omkring och är frustrerad över allt som behöver göras. Men i slutändan blir det inte mycket gjort ändå. Visst disk och tvätt och sånt gör jag ju om dagarna. Men that´s it!

Det känns så meningslöst att sätta igång med något. För man blir alltid avbruten mitt i för att någon behöver ny blöja eller att dom är hungriga eller bara allmänt griniga och behöver underhållas en stund. Eller det optimala, att hundarna behöver gå ut. Vet inte hur många gånger jag har suttit och funderat innan jag lagt mig. Om jag skulle ta och ställa klockan en timma innan tjejerna brukar vakna och gå upp och cykla 30 min på motionscykeln eller gå upp när sambon går upp vid 5 och ta en promenad med hundarna innan tjejerna vaknar. Men inte då. Antingen struntar jag i att ställa mobilen eller så snoozar jag och sen är tiden ute för att jag ska hinna innan tjejerna vaknar. Teoretiskt sätt skulle jag kunna träna efter lunch när tjejerna sover middag. Men har intalat mig själv att ska jag träna, ska jag göra det på morgonen. Sen går det inte. Vilket det egentligen gör. Har ett par träningsdvd som jag inte har testat än. Har en film på VHS m Jane Fonda som jag gillar. Men nu har vi ingen video nere, så då blir det inte att jag tränar m hjälp av den. Trist!

Jag får helt enkelt sätta mig ner och göra upp ett veckoschema som ska följas till punkt och pricka för att jag ska "orka" komma igång med träningen. Har ett par delmål som jag strävar mot. Går ner några kilon i veckan. Men när helgen kommer, så går jag upp dom igen. Pizza och godis är ingen bra bantningsmetod. Funderar på att börja med allevon igen. Den var rätt god, plus att jag faktiskt gick ner ilte i vikt med. Trots att jag fuskade lite. Borde lära mig att dricka mer vatten om dagarna med. Tror min kropp sitter och håller på en del vatten. För jag dricker otroligt dåligt med vatten om dagarna. I stort sett bara det jag dricker när jag äter mat.

Så kort och gott är nästa projekt att sätta mig ner och göra ett rimligt träningsschema som jag inte tycker är för jobbigt och inte heller tröttnar på.

 
 
Ingen bild

Flingungen

28 oktober 2008 01:52

Hoppas du kommer igång med träningen! Varför inte gå en långpromenad varje dag med barnvagn och hundar? Då får ju både du och tjejerna frisk luft oxå! Om det nu är möjligt såklart! Dessutom borde väl T kunna ta hand om sina döttrar en liiiten stund i alla fall, när han slutat jobba, så du får lite tid för dig själv? Fast kanske är så redan + att det väl blir extra mycket att pyssla med med tvillingar... Lycka till i alla fall! Jag har verkligen lyckats trappa ner på godis och annat onyttigt, UTAN att för den skull leva som renlevnadsmänniska! Fått med mig mams oxå! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards