Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Katarina - 17 oktober 2008 18:05

Jag och syrran har investerat i 5 ögonstenar. Ögonstenarna är marsvin. Så underbart charmiga och söta. Två hanar Windex och Optimus Prime, som kommer från Peek-a-boo´s uppfödning och Pixla, Emmy och Heavens Angel som kommer från Galapagoz uppfödning.

När jag bodde hemma hade vi alltid djur, var det inte katt, så var det marsvin, kanin eller hamster eller möss. Eller flera olika samtidigt.

Så i sensomras fick jag och syrran (Carro) idén om att vi skulle starta marsvinsuppfödning av marsvinsrasen Rex.

Letade runt lite och hittade två helt fantastiska uppfödare (Peek-a-boo´s och Galapagoz) som föder upp bl.a rexmarsvin. Kunde ordna så vi kunde träffas på väg till en utställning som dom skulle till. Hämtade två marsvin på kvällen innan utställningen skulle vara och dom tre honorna tidigt på morgonen samma dag som utställningen.

Ett tusen tack till uppfödarna som var så generösa och tillmötesgående och ville träffas på vägen mot annat mål.


Nu har marsvinen vuxit till sig lite och var intresserad av hur mycket dom vägde. Kan vara lite intressant iaf i honornas fall. Då dom inte bör vara för små innan man parar dom.


Så här kommer nu vikterna:

Pixla 572g, Emmy 614g, Heavens Angel 586g

Windex 968g, Optimus Prime 879g

Stora killar och små brudar

Av Katarina - 17 oktober 2008 10:14

Gör inte längre lista än på 5 saker. För annars blir det inget gjort.

Här kommer listan:

1. Vika tvätt

2. Dammsuga

3. Torka golven

4. Tvätta 2 maskiner tvätt

5. Ta en promenad med hundar och barnvagn


Ordningen på listan har inget med i vilken ordning jag ska göra sakerna i. Utan skrev dom i den ordningen jag kom på det.

Av Katarina - 17 oktober 2008 09:00

Jag är nog beroende av socker. Måste komma underfund med hur jag ska bemästra sockerbegäret. Måste komma på något bra, som gör att jag inte vill ha eller orkar stå emot begäret. Det är inte lätt när dom andra sitter och mosar i sig massa godis och en annan sitter och tittar på. Jag kan ju inte dra hemifrån så fort det vankas sötsaker här hemma.

Tror att ett skäl till att jag äter godis dagtid, är att jag är rastlös eller inte har ätit regelbundet. Hinner bli hungrig innan jag har tid att fixa lunch el dyl. Då finns godiset nära till hands. Vi har både frukt och grönsaker hemma, som är lika lätt att ta till i stället för godiset. Men inte alls lika gott.

Så nu ska jag försöka sätta mig ner och fundera på hur jag ska lösa detta problemet. Och hur jag ska lägga upp mina matvanor för att inte stå där hungrig när det inte är dags för mat.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards