Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Katarina - 22 oktober 2008 13:09

Medan tjejerna lekte i sitt rum, passade jag på att fixa i ordning lite här hemma och till och med dammsög undervåningen. Det blir så jäkla mycket hundhår nu i denna årstid. Man märker det mest i hörnen och på barnens kläder när dom sitter på golvet och ålar omkring. Slet även bort lakanen från sängen. Har varit på väg och gjort det ett tag nu. Men det har alltid kommit saker i vägen.

När jag var klar med städningen var det dags för lunch. Idag fick det bli rivna morötter, stekt falukorv och fullkornsmakaroner. Linnea gillade morötterna mer än Ebba som mest satt och slängde ner dom till hundarna. Linnea pillade nog i sig lite grann. Ebba är lite skeptisk mot nya saker. Morötter har hon ju ätit innan men inte i rivet format. Ebba brukar stoppa in ganska mycket mat i munnen, men sen när hon har tuggat en stund spottar hon ut det. Linnea äter det mesta och mycket. Matglad tös!

Tjejernas farmor ringde medan jag lagade maten. Hon skulle köpa med sig fika och komma hit en sväng. Alltid trevligt med lite sällskap.

Syrran (Carro) och hennes sambo hade varit inne i Nässjö en sväng, så jag smsade henne och frågade om dom också ville ha fika.

Svärmor hade köpt med sig varsin bakelse av något slag. Botten var som en uppböjd kaka. Fyllningen var marsankräm (mormors hosta) och rosa grädde. På toppen som dekoration var det en chokladgodis och lite färsk frukt. E och L fick oxå smaka lite bulle och bakelse. Dom drack även päron mer.


Nu sover tjejerna gott i sina sängar. Så jag har en lugn stund här hemma nu. Har fixat det mesta i städväg, har bara lite tvätt att vika. Men det kan vänta.


Vid 14:40 ska jag åka och hämta Carro. Vi ska åka in till Nässjö och gå på studiebesök på ett dagis. Vi var på ett studiebesök igår också. Lokalen där var lite liten. Men personalen var kanon. Lättpratade.

Skulle egentligen åkt och provat skor idag i Jönköping. Men hade dels inte lust att åka själv och sen var tjejerna väldigt snoriga i morse. Så jag ringde och avbokade det besöket.

Vi skulle även ha åkt till tjejernas eventuella dagis vid 13. Men eftersom tjejerna inte hade sovit och var fortfarande rätt snoriga, hade jag inte lust att åka dit idag. Så vi ska dit på fredag kl. 10 istället.

Av Katarina - 22 oktober 2008 08:59

Kan ni tänka er jag har klarat mig utan godis i två hela dagar. Känner mig så duktg. Har inte haft speciellt mycket sötsug heller. Fast jag höll på att trilla dit igår, när jag och syrran var och handlade. Gick förbi lösgodiset. Men stannade inte, utan tittade på det och trånade efter det. Men sen var det inget mer med det. När jag har kännt godissuget, har jag ändå kunnat tänka bort det och intalat mig själv att jag inte ska äta.

Har även haft en del på schemat som har gjort att jag inte har haft så mycket dötid heller. Det är just på "dötiden" jag har gått och tagit godis i brist på annat. Eller när man har kommit bort till syrran och dom har godis framme. Det känns verkligen som man är beroende av socker. 

Har införskaffat en påse med tuggummi, som jag tänkte ta till när godissuget kommer. Men har inte behövt ta till dom något speciellt heller. Har väl helt enkelt fått ett annat synsätt nu. Det blev väldigt mycket godis förra veckan. Har väl helt enkelt tröttnat på allt godis. Insett att om jag vill gå ner i vikt måste jag dra ner på godiset. Så nu är målet att klara mig utan godis fram till på lördag. Det finns risk för att jag trillar dit redan på fredag. Det beror lite på. Men ska klara mig fram till helgen. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards