Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Katarina - 14 oktober 2008 19:40

Vad är egentid egentligen? Jag vet inte ens när jag hade det senast. Bara kunna få sitta i en skönt fotölj och få streckläsa en bra bok eller bara vara. Sitta och dagdrömma. Eller lägga sig i ett varmt bad och slappa och hämta ny energi. Så man orkar ta hand om disk, tvätt, dammsugning, ta hand om barn och hundar. Se till så att alla är nöjda och glada. Det är inte lätt.

Vet inte ens när jag hann raka benen. Kom och tänka på det häromdagen när jag stod i morgonrock på trappen och kände vinden mot mina håriga ben. Visst kanske man hinner egenligen. Men det gäller väl och ta sig tid för det. Det är ju inte prio 1 direkt. När barnen sover ska man hinna med så mycket, att man inte ens hinner tänka på vad man själv skulle behöva.

Tänk om någon bara skulle komma och säga att jag kan ta barnen i några timmar så du kan unna dig själv något.

Jag är säkert inte ensam om att känna så här i världen. Någon som känner likadant?? 


Av Katarina - 14 oktober 2008 11:53

Denna dagen får väl gå i städartagens tecken. Toan är redan avklarad. Tvätten är påbörjad med. Det tar väl ett tag och komma ifatt... Tur att maskinen tvättar åt en.

Nu är det lunch till mig och tjejerna som väntar. Idag får det bli pannkakor. Tror syrran är på väg hit med för att äta lunch med oss också. Alltid lika trevligt att ha henne på besök. Man brukar få en del gjort när hon är här. Bra med gratis barnpassning.

Tänkte försöka mig på att göra en tårta till sambon. Hoppas man hinner med det idag. Annars får det bli till helgen istället. Vet ialla fall hur den ska se ut och vilka fyllningar den ska ha.

Men nu är det lunch som gäller.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards