Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Katarina - 13 oktober 2008 23:30

När tjejerna hade ätit lunch packade jag in barn och hundar i bilen för att åka bort till min kära lillasyster.

Ebba somnade i bilen på vägen och Linnea fick somna i vagnen på syrrans altan. Det tog en stund innan hon gav med sig och ville somna. Efter lite eget ätande, gick jag upp till marsvinen för att ge dom lite goda grönsaker och prata med dom. Hade även fixat en bit ståltråd till honornas vattenflaska och ett kompostgaller för att hindra att rymmaren Angel sticker iväg. Dom låter verkligen hela tiden nu. Det är så härligt att bara sitta och lyssna och titta på dom. Väntar med spänning hur det kommer att gå när vi sätter ihop hane och hona och vad det kommer att bli för resultat.

Syrran hittade sin lärobok från tiden på naturbruksgymnasiet. Läste igenom den. Hittade en hel del som var intressant för oss.

Senare på kvällen kom sambon dit med för att äta middag med syrran och hennes sambo. Det blev efterrätt med... Gött!

Hade lovat svärmor att ta en städning åt henne med. Så när maten var uppäten var det bara att åka iväg (jag och Carro) och städa. Det tar ungefär 2,5 timma med restiden inräknat.

När jag väl kommit hem från städningen, hade hela familjen somnat. Så då passade jag på att sätta mig en stund framför datorn och bläddra igenom några sidor. Skönt att få lite egentid, där man bara kan tänka på sig själv...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards