Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Katarina - 20 oktober 2008 20:07

Idag var det dags för medicinering för tjejerna igen. Vi åker till Jönköpings sjukhus Ryhov en gång i månaden. Där får E och L dropp via en port som sitter nedanför nyckelbenet på höger sida. Porten opererades in när dom var 3 mån gamla på A. Lindgrens barnsjukhus i Sthlm. Det var i samband med att dom skulle börja med medicineringen. Medicinen dom får kallas aredia. Den ska stärka skelettet och få det att orka växa.

Från början tog medicineringen 6 timmar. 2 timmar uppvätskning och 4 timmar med medicin. Uppvätskningen fick dom för att tjejerna inte skulle få så mycket biverkningar. Men nu när dom fått medicin i ett år, har läkaren uppe i Stockholm tagit bort uppvätskningen.

Eftersom sambon var tvungen att jobba och syrran hade annat för sig, fick jag åka själv. Vilket kaos! Det är svårt att räcka till, till två tjejer själv. När den ena är mammig och den andra är harig.

Det var lite hektiskt där ett tag. Med en nerbajsad Ebba. Fick låna en tröja på sjukhuset, för den hon hade kom det bajs på. När jag grejade med Ebba, trillade Linnea och slog i bakhuvudet i golvet. En stund senare vurpade även Ebba och slog i sidan av huvudet. Jag säger bara oj, oj, oj!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards