Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Katarina - 18 oktober 2008 09:14

Trots att veckan brukar rusa fram, så känns det otroligt skönt att det äntligen är helg. Skönt att slippa ta allt ansvar själv för tjejerna.Få lite avlastning. Skönt när sambon kan ta några blöjbyten el roa dom när dom är uttråkade.

Kunde konstatera igår att det är ju inte undra på att sambon får mer gjort än jag, när han inte blir avbruten av två barn som behöver mat, ny blöja eller vill bli underhållna. Det är knappt lönt att sätta igång med något när man hela tiden får gå ifrån och ta hand om barnen stup i kvarten. Det är inte heller lika enkelt att få sitta vid datorn om dagarna när dom är vakna. Men det kanske bara är bra. :) Men mer gjort får man ju inte ändå.

Nu hamnade jag lite OT.

Den optimala helgen för mig är, när vi inte har något inplanerat. Utan tar helgen spontant. Ska vi göra något bestämmer vi det kort innan. På något sätt blir jag stressad när man har en tid att passa. Som i eftermiddag ska vi på kalas. Har tiden i åtanke ofta och blir stressad över hur vi ska hinna i tid. Nu kanske jag låter lite extrem, men riktigt så stressad blir jag inte. Men vet när sambon kommer hem igen och från den tiden och till kalaset är det 3 timmar. På dom 3 timmarna ska barnen duscha, vi ska äta lunch och alla ska har rena snygga kläder på sig. Barn brukar inte alltid vara så medgörliga. Men kommer säkert att gå bra.

Tänkte försöka förbereda så mycket som möjligt innan dom kommer hem. Så åtminstonde jag är klar och lunchen förberedd.

All kredit till syrran och Ola som har fixat presenten. Den blir kanon till födelsedagsbarnet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards