Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Katarina - 26 oktober 2008 22:50

Sambon var hemma och Vabbade i fredags, så vi fick umgås lite extra denna helgen. Jag och syrran var ju som tidigare nämt på dagis i några timmar och sen handlade vi. Senare på kvällen käkade vi kinamat med syrran och O. Jag beställde tre små rätter. Men skänkte mina fritterade räkor till sambon. Är inte så förtjust i skaldjur. Men räkar smakar rätt okej ändå. Beställde hem extra räkchips. Så underbart goda. Prova sånna. Mums!

Strax innan 23 skulle sambon och O åka till Tyskland. Dom skulle komma hem vid lunchtid på lördagen. Övertalade Carro att sova över här. Tror vi gick och la oss vid ett på fredagsnatten. Kanske inte så smart. För brudarna har en tendens till att vilja vakna tidigt på morgonen. Halv sju tror jag L vaknade och E strax efter. Bar in dom i dubbelsängen. Där blev det bus och lite mys. Men E och L blir alldeles skogstokiga i sängen härjar runt som dom haft eld i baken. Så i sängen blir man inte långvarig. Sen blev det frukost, både till tjejerna och oss vuxna. Efter vi rastat hundar och tjejerna ätit lunch, packade vi in oss i bilen för att fara till stan. Hade fått några sms erbjudande om rabatter. L har vuxit ur rätt mycket kläder, så det var dags att inhandla mer. Dom behövde dessutom en varm mössa till vintern och vantar. Det fick bli rosa med en kisse på, där man trär in hela handen i vanten. Funkar så länge dom bara ligger eller sitter i vagnen. Söta var dom iaf. C och jag passade på att äta lunch medan tjejerna sov middag i vagnen. Jag har ätit godare mat kan man säga. Fesljummen pommes är ingen höjdare. Men orkade inte gå och klaga.

När vi hade gjort alla ärenden på stan, styrde kosan hemåt. Sambon och O kom hem någon timma efter oss. Jättetrötta båda två.

Eftermiddagen lunkade på och det hände väl inte så mycket. Vi satt inne i tjejernas rum och lekte på golvet. Framåt kvällen kom C och O och hade med sig kebabrulle och fransk kebabrulle. Tittade lite på tv. Jag slumrade till i soffan och sambon gick och la sig innan sällskapet gått hem. Trevliga vi är va?! Man är ju inte mer än småbarnsförälder.


Idag vaknade E och L vid sex/halv sju. Jättekul tänkte jag. Men det var bara att stiga upp. Vi mös lite i sängen innan det var dags för frukost. El mös och mös. Busade gjorde vi nog mest.

Har tvättat lite idag och vikt tvätt. Plockat och fixat lite med. Suttit och tittat på film. T (sambon) åkte iväg och fixade några gjejer. Fick en stund vid datorn i lugn och ro. L sov 2 timmar i dag och lilla E sov 2,5. Rena semestern.

Till middag fick det bli amerikanska pannkakor till hela familjen. Ebba mosade in bit efter bit i munnen. Linnea åt duktigt hon med. Det var bara ett par bitar mot slutet som kom ner till hundarna under stolen. Så det ska jag laga till E och L flera ggr. Enkelt och snabbt att fixa till lunch.


Ska nu ta en sväng med hundarna och sen krypa ner i sängen.

Nästa vecka blir lugn. Bara simträning och inskolningsprat på dagis.  

Ska försöka lägga mer tid på hemmet och hundarna nästa vecka. Måste bli mer effektiv på dagarna så jag får mer gjort. Men ska försöka få iväg ett par inlägg om dagen.

Behöver även fixa lite borta hos marsvinen i deras rum. Samt den dagliga skötseln, som kloklippning och rengörning av burar.


Natti, natti!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards