Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Katarina - 21 oktober 2008 21:59

Har så jäkla ont i huvudet. Men det kan kanske bero på att jag drukigt dåligt men även ätit dåligt idag. Det jag har ätit var, ingenting till frukost eftersom jag försov mig lite och hann då inte äta. Till "lunch" blev det en köttbulle macka och en parisebulle och en päron/krusbärs mer. Senare på eftermiddagen åt jag några skedar med tjejernas korvstroganoff och ris. Hade inte lust att ställa mig och laga mat i eftermiddags, dels för att jag var väldigt sur på sambon och dels hade jag inte någon fantasi att hitta på något.

När jag matat två gnälliga tjejer med gröt, klädde jag på mig ytterkläderna och gick för att hämta syrran. Vinkade hejdå till tjejerna men sa inte hej då till sambon. Det var så skönt att komma hemifrån ikväll. Dels har det varit en del med tjejerna och dels behövde jag lite andrum. Så städningen ikväll var lite befriande även fast det är tråkigt i sig.

Passade på att handla på vägen hem. Väl hemma pressade jag lite apelsinjos och tog en smörgås. Det var gott och välbehövligt.


I morgon bitti ska jag och tjejerna först till Ortoped Tekniska teamet i Jönköping för att prova E och L beställda skor. Strl 17. Det är två par vita gympadojjor som är lite högre och ska ge stadga och få tjejerna att gå rakt på fötterna.

Sen ska vi åka till ett dagis, där troligtvis E och L ska börja skolas in. Vi har varit där en gång innan på studiebesök. Gillade personalen skarpt, men lokalerna är kassa. Institution kan man säga kort och gott. Men som sagt, personalen är gudomligt viktig, särskillt nu när tjejerna behöver lite mer tillsyn än andra barn. Sen när vi har varit på det dagiset, ska vi gå på studiebesök till ett annat dagis som ligger lite närmare vår bostad.

Morgondagen blir en händelserik dag. Jag kommer vara helt slut när kvällen kommer. Dessutom ska jag städa i morgon kväll med. Jippie! Eller not.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards