Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Dagens göromål

Av Katarina - 23 oktober 2008 11:10

Det blev en sen kväll igår. Busfröt Ebba hade inte alls lust att somna om efter att vaknat av att hon hade en rap som satt fel och att hon var täppt i näsan. Först försökte sambon ha henne brevid sig i våran säng. Men där tramsade hon mest. Efter en stunds tragglande där inne, gav jag upp idén med att hon skulle somna där. Eftersom det var ett tag sen hon åt. Gjorde jag en flaska med välling till henne. Fick sen en ny blöja och direkt in i sängen. Det blev lite böl först. Men efter några minuter hade hon somnat om.

Linnea behagade vakna tidigt idag. Redan vid kl 6. Jippie tänkte jag. Men det är bara att stiga upp och se glad ut.


Så till dagens göromål då.

När vi kommit upp alltihopa och vaknat till lite, blev det frukost. Har sen hunnit med att ta hand om disken, torkat av på alla bänkar i köket och dammsugit tjejernas rum.

Sen kom tjejernas sjukgymnast hit för att gymnastisera med tjejerna lite. Men det gör dom så bra själva tycker jag. Så det vi ska träna mer på, är att Linnea ska få lite hjälp med att kunna sätta sig upp igen efter att hon har legat på mage. Hon är på god väg själv, men behöver hjälp med det lilla sista. Ebba som är lite efter Linnea i den fysiska utvecklingen, behöver hjälp med att lägga sig ner efter att ha suttit upp. Hon är dessutom lite feg av sig och rädd att det ska hända något otäckt. Så hon behöver lite mer uppmuntran och hjälp till en början.


Nu har båda ätit lunch och sitter i sina gåstolar och äter päron. Tror dom tyckte det var lite hårt, för dom tuggar sönder det och sen spottar ut det. Precis som med äpple. Favoriten är helt klart banan. Men banan ger så fula fläckar på kläderna.


Nu efter lunchen och päronet, ska vi ta på oss och traska iväg bort till syrran och hennes sambo O som bor en liten bit bort på vägen. Hoppas tjejerna ska sova i någon timma i vagnen, så jag kan få pyssla lite med marsvinen. Det är väl dags för kloklippning med igen antar jag. Men roligast är ju helt klart att gosa med dom.

Ska även leta efter ett par installationscd skivor där borta till ett hp program och till skrivaren.

Vi har fortfarande lite förrådsgrejer kvar borta hos dom, som vi inte riktigt får plats med.Skulle behöva städa lite på "vinden" först innan vi kan få hem dom sista grejerna hit.

Ska gå och göra i ordning mig och tjejerna nu. Så på återseende...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards