Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under juni 2009

Av Katarina - 2 juni 2009 13:32

Linnea sitter i sin stol och läser en skvallertidning. Vilken det är behöver jag inte säga. Men på sida nr 2 stod det om Robinson-Christian. Linnea pekar på honom och säger att det är pappa. Man undrar ju om barnen kan se ordentligt.

När vi låg inne på sjukan för snart 2 veckor sen, tittade jag på en film. Det kom upp en skäggig och gråhårig man på tvbilden. Då pekade hon och sa fafaj (farfar). Rolig unge är hon.

Av Katarina - 2 juni 2009 13:22

jag var inne på min andra blogg för att ändra utseende på den. Det är delvis därför jag funderar på att lägga ner den. Tycker det är så svårt med alla htlm koder. Så nu tänkte jag att jag skulle testa och se om jag kunde ändra till en annan bakgrundsbild. Ett scrappapper som jag laddat hem. När jag sen skulle kolla hur det blivit. Var allt helt omändrat. Det var ingen meny på högersidan och alla inlägg var uppradade efter varandra från kant till kant. Det kanske är jag som är lite trög. Men jag fixar verkligen inte att fixa i ordning stilen på bloggen. Så det är helt klart ett stort minus att det är så avancerat att byta layout på blogg.se


Är det fler som upplevt samma sak?


Av Katarina - 2 juni 2009 10:56

Här är det minsann fullt ös. Linnea är hemma från dagis idag med. Jag väntar på besked från en ortoped i Stockholm. Han som opererade Linnea. Vill inte lämna iväg henne till dagis om det kan skada läkningen av benbrottet.

Hittills idag har hon degat, lekt, målat (på papper, händer och bordet) och nu sitter hon i sitt rum och läser böcker. Hon tittar nog på bilderna i alla fall.


Hon börjar bli en aningens trött och gnällig nu. Så det är nog bäst att man lagar till lite lunch och sen får hon sova i vagnen ute.


Av Katarina - 2 juni 2009 07:26

Vädret

Det kanonfina vädret som har varit dom senaste dagarna. Man blir så pigg och glad.


Barnen

Att dom är friska och krya. Peppar, peppar... Och Linneas otroliga återhämtning





Av Katarina - 1 juni 2009 11:29

Idag på väg in till dagis vid åtta bestämde jag mig för att Linnea skulle få gå på dagis ett par timmar. Hon har ju varit hemma i en vecka eftersom hon opererades för 1½ vecka sen. Om tiden på sjukhuset kan ni läsa i den andra bloggen.

Det gick bra för personalen också att Linnea skulle vara där ett par timmar.

När jag lämnat tjejerna åkte jag och handlade lite mat.

Skickade ett sms till syrran och frågade om dom ville komma in till stan för att fika/äta frukost. Det finns ett så otroligt mysigt och trevligt ställe i Nässjö, Thimons. Idag satt det några och pluggade. Sen kom det in några grovarbetare och tog lite frukost.

Satt väl där till strax innan tio. Hämtade upp Linnea från dagis. Blev kvar där en stund. Tjejerna satt ute och lekte i sandlådan. Så jag satte mig där och pratade lite med deras fröken.


Nu blir det sova i vagnen för Linnea. Själv ska jag bort och fota marsvins honorna. Självklart sover Linnea i vagnen där jag är. Inte här hemma själv.


Av Katarina - 1 juni 2009 01:05

Glömde skriva en viktig sak med konserten vi var på. Mot slutet av konserten var det kollekt. Så som det alltid brukar vara i kyrkan. Den här gången samlades det in pengar till stiftelsen Min stora dag.

Läkare och stiftelsen i samråd låter väldigt sjuka barn få en önskedröm uppfylld. Låter barnen få ett avbrott i sjukhusvistelsen. Läkaren bestämmer vilket barn som ska drömmen uppfylld. Stiftelsen ser till att önskedrömmen blir verklighet.

Tycker det är ett fantastiskt val att skänka pengar till.


Mjukishundarna fick Ebba och Linnea i Stockholm när vi var där i vintras. På hundarnas tröjor står det Min stora dag. Tycker dom är så söta.






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards