Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Katarina - 6 juni 2009 13:01

Efter att tjejerna ätit lunch, bar det iväg till Österbymo. Min stora syster bor strax utanför. På marknaden skulle vi möta upp mamma, C, Carro m familj, Martina med familj.

Tycker att nu för tiden är marknaderna inte lika roliga som dom var när man var yngre. Det är samma saker i flera stånd. Plastiga och dyra leksaker, kläder som det inte finns möjlighet att prova. Strumpor och naturgodis/godis.

Denna marknaden var lite i stuk med den klassen som jag nu just beskrivit. Men med inslag av annat intressant. Det fanns även ponnyridning och karuseller.

Vi (jag och min familj) inhandlade godis och en massa bröd. Jag köpte även varsin liten hello kitty ballong till tjejerna. Ebba och Linnea satt och slog på varandra med ballongerna och skrattade och hade kul. E & L´s mormor köpte varsin klänning åt dom. Inget pråligt och volangigt. Sånt gillar jag inte.


När vi traskat färdigt på marknaden, åkte vi hem till syrran. Vi tog med oss hennes barn i bilen med. När vi kom fram gick vi ner en sväng till ladugården. Ebba var grymt rädd för dom stora kalvarna. Vet inte om dom klassas som fullvuxna. Det är iaf sista anhalten innan slakt el kastrering. När vi tittade ut genom fönstret för att titta på traktorn, vågade sig tjurarna fram. Så när vi vände oss om stod den en tjur bara några decimeter ifrån oss. I sin box (el vad man nu kallar det) så klart. Men då blev Ebba skraj. Försökte lätta upp stämningen lite, genom att säga att den hade en stor tunga. Då var den inte lika läskig. Utan lite intressant istället.

Linnea var inte lika rädd som Ebba. Men lite osäker var hon nog allt.


Lite senare blev det middag och lek inomhus. Tjejernas kusiner tycker att det är riktigt roligt att leka med dom. Tycker det är så kul att dom faktiskt är rätt försiktiga med E & L. Känns lite lugnare då.


Eftersom vi hade hundarna hemma, var vi tvungna att åka hem rätt så skapligt. Trist, för vi missade efterrätten. Det tog vi igen senare på kvällen istället.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards