Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Sommarfest

Av Katarina - 2 juni 2009 23:04

Ikväll har familjen varit på sommarfest på tjejernas dagis. Fast det kändes inte direkt som sommar. Tidigare på dagen hade det vräkt ner regn samt blixtrat och åskat.

Som tur va blev det uppehåll ett par timmar innan vi skulle vara där. Men ändå kyligt och blött.


Först skulle barnen sjunga några sånger. Eftersom majoriteten av personalen på tjejernas avdelning var sjuka el hade semester, fick jag jag stå där framme bland personal och dagisbarn. Kändes till en början pinsamt. Men det släppte mot slutet. Tror att både Ebba och Linnea tyckte det var lustigt att vara där framme och hajjade nog inte vad som pågick. Det blir nog roligare till nästa sommar.


Sen var det femkamp. Den var anpassad för barn som kan gå. El åtminstonde stå. Men med lite anpassning fick E och L "kasta" ring på en pinne och ha en liten sandpåse i tyg på huvudet. Meningen var att man skulle ha sandpåsen på huvudet och gå en viss sträcka. Men tjejerna fick sitta i vagnen. Tror dom tyckte det var rätt roligt ändå.


När vi kampat färdigt, gick vi in på "vår" avdelning för att inta lite medhavd fika. Sen fick alla dagisbarn + syskon en piggelin. Barnen lekte lite på golvet medan vi föräldrar pratade lite.

En av mammorna hade åtagit sig att köpa present till alla fröknarna. Vanligtvis brukar det vara 5 fröknar. Men idag var det bara 1. Så hon får lämna över presenterna när dom andra är tillbaka.

Presenten bestod av smörkakor med hallonfyllning, brända mandlar, samt annat gott. Allt var paketerat i fina lite lyxiga förpackningar och sen inslaget i cellofan. Riktigt läckert och lyxigt. En sån gåva skulle jag vilja ha.


Väl hemma blev det välling el bälling som Linnea säger och pappa läste saga för dom medan jag vek tvätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards