Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Katarina - 4 november 2008 13:48

När tjejerna hade ätit lunch och fått ny blöja, bar jag in dom till deras sängar för att sova lunch. Ebba protesterade lite men Linnea blev helt hysterisk. Eftersom hon nu mer kan sätta sig upp själv, satte hon sig upp och illvrålade. Lät henne hållas och drog till dörren helt sonika. Efter en liten stund sov både hon och Ebba. Betalade först mina räkningar som var kvar. Lite sent kanske. Men hade glömt bort att betala pappersräkningarna. Dom flesta kommer som e-faktura eller autogiro.

När det väl var klart. Ställde jag in motionscykelns program på fat burn och knappade in att jag ville cykla i 30 min. Hade hämtat in vatten och en bok jag håller på att läsa. Halvtimman gick jättefort idag. Kan nog bero på att jag läste under nästan hela tiden.

Fortsatte läsa lite till efter jag cyklat klart. Sprang sen ner till tvättstugan och slängde över tvätten i maskinen till torktumlaren. Slängde sen i en ny maskin. På något konstigt sätt ligger man alltid lite efter med tvätten efter helgen. Hmm...

När jag kom upp igen var tjejerna vakna igen. Dom sov nog sammanlagt 1,5 timma idag. Helt godkänt. Vet inte riktigt vad jag och tjejerna ska hitta på fram till dess att pappan kommer hem.

Vet i alla fall att jag ska iväg och jobba sen. Jippie!! Tänkte försöka komma iväg lite tidigare idag. Vill spendera kvällen hemma m sambon framför tvn. Inte städandes på ett dagis eller åkandes i en bil.

Av Katarina - 4 november 2008 08:26

Nu har jag bestämt mig för att gå ner i vikt. Vet att jag har otroligt dålig karaktär och har lätt för att lägga av innan jag knappt har börjat. Har bestämt mig för att lägga upp träningen på ett annat sätt. Inte så mycket krav och inte så mycket träning till att börja med. Inte träna varje dag. Utan tre dagar i veckan till att börja med. Fick lite inspiration från en kompis som tränar/motionerar. Så nu har jag bestämt att jag ska träna 90 min i veckan. För mig blir det 3 x 30 min. För det känns som att jag bara lessnar när jag känner att jag borde/måste träna varje dag. Men känns som det är rimligt att träna tre dagar i veckan till att börja med. Tänkte passa på att göra det när tjejerna sover middag. För i nu funkar det inte längre att göra det medans tjejerna är vakna, så vida inte någon annan är här och kan passa tjejerna. Idag ska jag cykla 30 min och så blir det troligtvis torsdag och lördag. Alt. torsdag och fredag. Beror lite på hur dagarna ser ut med aktiviteter och brudarnas humör och sovtider.

Har även bestämt att idag ska jag inte äta något fikabröd eller godis. Funderar på att bestämma en eller ett par dagar i veckan, som jag får äta godis på. T.ex onsdag och lördag. Meningen är inte att vräka i mig en massa godis på dom två dagarna. Utan bara ta några bitar. Måste lära mig att ha lite bättre självdisiplin.

Mår ju helt klart inte bra av att vara överviktig. Har 13 kg som ska försvinna. Mitt första del mål är att komma ner under 90 strecket. Har 3 kg dit. Skulle kännas otroligt skönt att se en 8 istället för en 9 längst fram. Tror att kommer jag bara under 90, så rullar det nog på. Vill komma ner till 80 kg till nästa sommar.

Men det kommer nog bli kämpigt med all god julmat sen. Får väl lägga på en träningsdag istället.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards